پارچه‌ ضد ویروس کرونا برای تولید ماسک ساخته شد

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر پارچه‌ ضد ویروس کرونا برای تولید ماسک ساخته شد
پارچه‌ ضد ویروس کرونا برای تولید ماسک ساخته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پارچه‌ حاوی ذرات نقره که توسط شرکت نانوکس و با همکاری چند مرکز تحقیقاتی تولید شده می‌تواند ویروس SARS-CoV-۲ را در مدت زمان دو دقیقه از بین ببرد.

شناسایی 6632 بیمار کرونایی جدید در روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
شناسایی 6632 بیمار کرونایی جدید در روسیه 
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، شرکت نانوکس(Nanox) موفق به تولید پارچه‌ای شده که قادر به از بین بردن ویروس SARS-CoV-۲ در تست‌های آزمایشگاهی است. نتایج آزمون‌های انجام شده روی این پارچه نشان می‌دهد که تماس تقریبا دو دقیقه‌ای این پارچه با ویروس موجب از بین رفتن ۹۹٫۹ درصد ویروس‌ها می‌شود.
در این پروژه شرکت "نانوکس" با موسسه علوم پزشکی دانشگاه سائوپائولو(ICB-USP)، آزمایشگاه شیمی نظری و محاسباتی دانشگاه Jaume I اسپانیا(UJI) و همچنین مرکز توسعه مواد کاربردی(CDMF) و با کمک بنیاد تحقیقاتی سائو پائولو(FAPESP) همکاری داشته است.
شرکت نانوکس در حال ثبت پتنت مربوط به این فناوری است. برای تولید این پارچه، محققان از ترکیب کتان(پلی‌کتان) و پلی‌استر استفاده کردند، که روی این مواد از ذرات نقره استفاده شده است. برای نشاندن ذرات نقره روی سطح، غوطه‌وری، خشک‌کردن و فرآیند تثبیت انجام شده است.
لوئز گوستاوا پاگوتو سایموز، مدیر شرکت نانوکس می‌گوید: « ما با چند شرکت و کارخانه فعال در حوزه نساجی به توافق رسیدیم تا از این مواد برای تولید ماسک و لباس درمانگاهی استفاده کنند».
اخیرا دانشمندان CDMF همکاری مشترکی با محققان UJI آغاز کرده‌اند که این پروژه با هدایت خوان آندرس بورت از دپارتمان فیزیک و شیمی تجزیه UJI انجام می‌شود. این گروه تحقیقاتی شروع به انجام تست‌هایی کردند تا اثربخشی نانوذرات نقره را روی ویروس کرونا بررسی کنند.
این پروژه با توجه به شواهد به دست آمده از مقالات عملی تعریف شده است، شواهدی که در آنها پتانسیل اثربخشی نانوذرات نقره روی انواع مدل‌های ویروس نشان داده شده است.
با توجه به این مسئله، شرکت نانوکس با محققان ICB-USP همکاری مشترکی آغاز کرده است تا روی نمونه‌های ویروس SARS-CoV-۲ که از دو بیمار برزیلی که اولین بیماران کرونایی این کشور هستند، مطالعاتی انجام دهند.
نتایجی که تاکنون به دست آمده نشان می‌دهد که پارچه‌های حاوی میکروذرات نقره می‌توانند در مدت زمان دو تا پنج دقیقه این ویروس را از بین ببرد. در کنار این تست‌ها که به بررسی خواص ضدویروس، ضدقارچ و ضدمیکروبی می‌پردازد، این پارچه برای از بین بردن برخی مشکلات پوستی نیز مورد بررسی قرار گرفته است

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала