ادعای نیویورک تایمز: یک قاچاقبر مواد مخدر میانجیگری «تبانی» روسیه با طالبان است

© AP Photo / Musadeq Sadeqادعای نیویورک تایمز: یک قاچاقبر مواد مخدر میانجیگری «تبانی» روسیه با طالبان است
ادعای نیویورک تایمز: یک قاچاقبر مواد مخدر میانجیگری «تبانی» روسیه با طالبان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه نیویورک تایمز مقاله دیگری را درباره ادعای تبانی روسیه و طالبان منتشر کرده است. این روزنامه با استناد با مقامات امریکایی و افغانی ادعا می‌کند که یک قاچاقچی مواد مخدر، میانجیگری اصلی دو طرف بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، براساس گزارش این روزنامه، رحمت عزیزی متصل در یک پروژه ساختمانی در افغانستان که توسط امریکا رهبری می‌شد، شده بود و سپس برای کار به روسیه رفته است.

به گفته این روزنامه، مقامات افغان می‌گویند که عزیزی سال‌ها پول از اطلاعات نظامی روسیه را به شبه نظامیان مرتبط به طالبان انتقال می‌داد. همچنان گفته شده است که حدود شش ماه پیش امنیت ملی افغانستان دفاتر شمار از تجاران را در کابل و کندز جستجو کردند که به عقیده امنیت ملی آنها به «طرح پاداش» شریک اند.

این روزنامه امریکایی به نقل از صفی الله امیری، معاون شورای ولایتی کندز می‌گوید: هدف این عملیات رحمت عزیزی بود،  که به روسیه سفر کرد دوباره بازگشت و ادعا کرد که در آنجا کار می‌کند، اما هیچ کس نمی‌داند که چه کاری انجام می‌دهند. به گفته وی، در جریان جستجو امینت ملی عزیزی فرار کرده بود.

پیش از این، نیویورک تایمز گفته بود که سازمان اطلاعات روسیه به صورت پنهانی شبه‌ نظامیان وابسته به طالبان را برای هدف قرار دادن سربازان امریکایی و نیروهای ائتلاف استخدام کرده است.

نیویورک تایمز مدعی شده است، که این استخدام برای ترور نیروهای امریکایی در حالی صورت گرفته که مذاکرات صلح در جریان بوده و قرار است حکومت امریکا به جنگ طولانی مدت این کشور در افغانستان، پایان دهد.

این روزنامه امریکایی همچنین نوشت که مقام های امریکایی این یافته‌ها را با دونالد ترامپ در میان گذشته و دولت واشنگتن در نظر دارد تا در این رابطه تحریم‌هایی را در برابر روسیه وضع کند، اما کاخ سفید تاکنون هیچ اقدامی در این پیوند نکرده است.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به گزارش اخیر رسانه های غرب ابراز تاسف کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه می گوید: «اول این ادعا دروغ است، دوم اگر در ایالات متحده امریکا خدمات ویژه به رئیس جمهور پاسخگو باشند، بنابراین پیشنهاد می کنم روی اظهارات مربوط به رئیس جمهور دونالد ترامپ، که قبلاً این نشریات را ارزیابی کرده است ، توجه کنید. سوم فقط ما می توانیم، ابراز تاسف کنیم زمانیکه بزرگترین رسانه های محترم جهانی در سال های اخیر از نشر مواد غیر واقعی دریغ نمی کنند. البته این کار به شهرت و اعتبار والای آنها کمک نمی کند».

پس از آن سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد که بخاطر این مقاله دروغین در شبکه‌های اجتماعی فراخوان‌ها «تصفیه حساب با روس‌ها» پیدا شد. دیپلومات‌های روسیه اطلاعات در مورد تهدیدها را به ارگان‌های مجری قانون و وزارت خارجه امریکا سپرده است. همچنان در وزارت خارجه روسیه این مقاله نیو یارک تایمز را جعلی نامیده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала