کاخ سفید مقصر اصلی"تبانی روسیه و طالبان" را یافت

© Sputnik / Vitaly Podvitskiکاخ سفید افشا کننده اصلی"تبانی روسیه و طالبان" را یافت
کاخ سفید افشا کننده اصلیتبانی روسیه و طالبان را یافت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی کاخ سفید گفت، پشت پرده افشای رسانه‌ها درباره ادعای "توطئه" روسیه و طالبان مقامات اطلاعاتی ناشایست قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک، کایلی مک‌انانی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در یک نشست مطبوعاتی تایید کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جریان این مساله قرار گرفته اما تاکید کرد که در جامعه اطلاعاتی این کشور هنوز "اتفاق نظر" در خصوص اعتبار اطلاعات وجود ندارد.

وی در این خصوص گفت: "در پشت پرده این گزارش افسران اطلاعاتی ناشایست قرار دارند که جان ارتش ما را به خطر انداخته‌اند".

نیویورک تایمز نخستین بار روز جمعه "گذشته"  گزارش کرد، جامعه اطلاعاتی آمریکا ماه‌ها پیش به این نتیجه رسیده که روسیه به طور پنهانی به شبه‌نظامیان مرتبط با طالبان به خاطر انجام حملات موفقیت‌آمیز علیه نیروهای ائتلاف در افغانستان جایزه پیشنهاد داده است.

کاخ سفید بعد از انتشار این گزارش این مساله که دونالد ترامپ یا معاونش مایک پنس شخصا در جریان این موضوع قبل از این گزارش قرار گرفته بودند، رد کرده و صحت این اطلاعات را زیر سوال برد. بعدا اما رسانه‌ها گزارش کردند، اوایل سال جاری میلادی این اطلاعات در یک گزارش روزانه اطلاعاتی متعلق به رئیس جمهور آمریکا گنجانده شده بود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه این گزارش را کذب و بی اساس دانست و گفت: سرویس های اطلاعاتی آمریکا که به ضربه زدن به رئیس جمهور خود ادامه می‌دهند، باید به اظهارات او در این باره نیز توجه کنند.

  وزارت امورخارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد: مقاله نیویورک تایمز سراسر شایعه است و گویا به سفارش واحدهای تجسسی آمریکا منتشر شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала