واکنش مدیرکل «راسیا سیودنیا» به ممنوعیت «آرتی» در لتونی

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش مدیرکل «راسیا سیودنیا» به ممنوعیت «آرتی» در لتونی
واکنش مدیرکل «راسیا سیودنیا» به ممنوعیت «آرتی» در لتونی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدیرکل خبرگزاری راسیا سیودنیا، ممنوعیت پخش آرتی در لتونی را یک گام تمسخر آمیز خواند. 

ممنوع شدن هفت نشرات RT در لتوانیا - اسپوتنیک افغانستان
ممنوع شدن هفت نشرات RT در لتوانیا
به گزارش اسپوتنیک، دمیتری کیسلیف مدیر کل خبرگزاری رسیا سیودنیا در واکنش به تصمیم شورای ملی لتونی درباره رسانه های الکترونیکی این کشور مبنی بر ممنوعیت پخش هفت شبکه «آرتی» به این دلیل که گویا وابسته به او است، را تمسخر آمیز خواند و گفت، که این کار تنها نادانی مقام های لتونی را نشان می دهد از آنجا که کیسلیف هیچ پیوندی با «آرتی» ندارد.

در لتونی روز سه شنبه پخش شبکه های آرتی، آرتی اچ دی، آرتی عربی، آرتی اسپانیایی، آرتی مستند اچ دی، آرتی مستند و آرتی تی وی ممنوع اعلام شد به خاطر اینکه مقامات این کشور اعلام کردند که آنها وابسته به کیسلیف هستند که تحت تحریم های اتحادیه اروپا قرار دارد.

دمیتری کیسلیف، مدیرکل خبرگزاری «راسیا سیودنیا» گفت: "این تصمیم نشانگر میزان حماقت و نادانی مقام های لتونی را نشان می دهد، که به خاطر روسیه هراسی نابینا شده اند. ما از این اعلامیه خندیدیم، مقام های لتونی به سادگی در دام افتادند. ممنوعیتی که آنها بیان کردند هیچ مبنای قانونی ندارد، بنابراین لتونی باید سریعاً پخش آرتی را بازگرداند و از همکاران ما عذرخواهی کند".

یادآوری می کنیم، که کیسلیف مدیر کل خبرگزاری «میا راسیا سیودنیا» است، در حالی که مارگریتا سیمونیان سردبیر «آرتی» است، که هیچ کدام از سزای اتحادیه اروپا برای آن اعمال نمی شود و این شرکت ها دو شخص حقوقی جداگانه هستند و این اطلاعات از دیر باز شناخته شده بود و در دید عموم قرار دارد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала