آزادی یک گروه دیگر زندانیان دولتی از سوی طالبان

عضو شوید
گروه طالبان اعلام کرده است که در ادامه‌ی روند رهایی زندانیان دولت افغانستان، 20 زندانی نیروهای دفاعی و امنیتی توسط این گروه آزاد شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توییتی گفته است که این تعدادی زندانیان   دوشنبه 9 سرطان از زندان این گروه در ولایت کندز آزاد شده‌اند.

طالبان می‌گویند که پیش از این نیز در چندین مرحله، 676 زندانی دولت افغانستان را در ولایات مختلف کشور آزاد کرده‌اند. دولت افغانستان اما گفته است که طالبان تاکنون 616 زندانی رها کرده‌اند که از این میان 408 نفر آنان نیروهای امنیتی و دفاعی می‌باشند.

  گروه طالبان: دولت کابل حق دخالت در آزادی زندانیان را ندارد  - اسپوتنیک افغانستان
گروه طالبان: دولت کابل حق دخالت در آزادی زندانیان را ندارد

جاوید فیصل، سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی گفته است که متباقی این 616 نفر غیرنظامی‌اند.

گفتنی است که بر اساس توافق‌نامه‌ صلح آمریکا و طالبان که سال گذشته در قطر به امضا رسید، باید 5 هزار زندانی طاالبان در بدل یک هزار زندانی دولت افغانستان آزاد شوند.

رهایی زندانیان از سوی طالبان و دولت افغانستان بر اساس توافق‌نامه‌ی صلح آمریکا و طالبان که در دهم حوت سال گذشته در دوحه امضا شد، صورت می‌گیرد.

دولت افغانستان تاکنون سه‌هزار و 895 زندانی طالبان را رها کرده و مطابق توافق‌نامه باید پنج‌هزار زندانی طالب در ازای یک‌هزار زندانی دولت افغانستان از زندان‌های دو طرف آزاد شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала