عثمانی با رییس عمومی حوزه شرقی مدیترانه سازمان صحی جهان دیدار کرد

© وزارت صحت عثمانی با رییس عمومی حوزه شرقی مدیترانه سازمان صحی جهان دیدار کرد
عثمانی با رییس عمومی حوزه  شرقی مدیترانه سازمان صحی جهان دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت صحت عامه افغانستان با رییس عمومی حوزه شرقی مدیترانه سازمان صحی جهان و تیم تخنیکی اش گفتگو نمود.

به گزارش اسپوتنیک، احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه جمهوری اسلامی افغانستان، در نشستی از راه دور با رییس عمومی حوزه شرقي مدیترانه سازمان صحی جهان و تیم تخنیکی اش روی چگونه‌گی مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان، چالش‌ها و نیازمندهای بخش صحت گفتگو نمود.

عثمانی: تا دو ماه دیگر اوج همه‌گیری کرونا تمام می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عثمانی: تا دو ماه دیگر اوج همه‌گیری کرونا تمام می‌شود

آقای عثمانی برنامه‌های این وزارت را با آنان شریک نموده گفت: " مبارزه با ویروس کرونا، دخیل سازی سکتور خصوصی در تشخیص و تداوی بیماران کرونا، اصلاحات شفاخانه ها، تدوین یک پروتوکول جامع برای مراقبت از بیماران کرونا و مبارزه با فساد اداری از اولویت های مهم این وزارت می‌باشد." سر پرست وزارت صحت افزود که روند خدمات صحی روزمره در مراکز صحی ادامه دارد و نیز ما در تلاش استیم تا این روند را تقویت بخشیم.
وزیر صحت عامه از نماینده سازمان صحی جهان خواست تا زمان مشخصی را برای خریداری اجناس برای مبارزه ویروس کرونا که با بانک جهانی قرارداد نموده است با وزارت صحت عامه شریک نموده و نیز روند خریداری آنرا سرعت بخشند.
در همین حال رییس حوزه شرقی مدیترانه سازمان صحي جهان، از برنامه های وزارت صحت عامه استقبال نموده و برای مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان وعده همکاری نمود.

گفتنیست که وزارت صحت کشور می گوید که با ثبت 271 مورد مثبت در 24 ساعت گذشته، شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، به 31238 نفر رسیده است.
این وزارت گفته است، که در 24 ساعت 1330 فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته اند و شمار بهبودیافتگان به 13934 تن می‌رسد.
بر اساس اعلامیه، در 24 ساعت گذشته در سراسری افغانستان 12 تن جان باخته اند، و شمار مجموعی قربانیان این ویروس به 733 تن می‌رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала