رسانه‌ها: طرح خروج هزاران نظامی آمریکایی از افغانستان نهایی شده است

© AFP 2023 / Jonathan Ernstرسانه‌ها: طرح خروج هزاران نظامی آمریکایی از افغانستان نهایی شده است
رسانه‌ها: طرح خروج هزاران نظامی آمریکایی از افغانستان نهایی شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
«سی ان ان» به نقل از چند مقام بلندپایه آمریکا گزارش داد که دولت این کشور قصد دارد 4 هزار نظامی را تا پاییز سال جاری از افغانستان خارج کند.

 به گزارش اسپوتنیک، شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داده است که دولت دونالد ترمپ، رییس‌جمهوری این کشور در حال نهایی کردن تصمیم خود برای خروج بیش از چهارهزار نیروی آمریکایی از افغانستان است.

در گزارش «سی‌ان‌ان» آمده است در حالی که این تصمیم هنوز نهایی نیست، مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده هفته‌ی گذشته درباره‌ی این طرح با متحدان ناتو گفت‌وگو کرده و این موضوع در جلسات او با مقام‌های ناتو در بروکسل مورد بررسی قرار گرفته است.

براساس این گزارش، این کم‌ترین میزان حضور نیروهای آمریکایی از زمان آغاز جنگ آمریکا در سال 2001 میلادی در افغانستان است.

خروج نیروهای امریکایی از افغانستان؛ غنی ‌می‌گوید واشنگتن باید نگران باشد نه کابل - اسپوتنیک افغانستان
خروج نیروهای امریکایی از افغانستان؛ غنی ‌می‌گوید واشنگتن باید نگران باشد نه کابل

با اجرایی شدن طرح خروج بیش از چهارهزار نیروی آمریکایی از افغانستان تا خزان سال جاری، تعداد این نیروها در افغانستان از هشت‌هزار و 600 نفر به چهارهزار و 500 نفر کاهش خواهد یافت.

تصمیم‌گیری دولت ترامپ برای خروج بیش از چهارهزار سرباز از افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که طالبان خلاف توافق‌نامه‌ی صلح با آمریکا، حملات‌شان را علیه مواضع دولت افغانستان افزایش داده‌اند.

براساس توافق‌نامه‌ی آمریکا با طالبان که در زمستان سال گذشته در دوحه، پایتخت قطر به امضا رسید، ایالات متحده توافق کرد که در ماه 14 ماه تمام نیروهایش را از افغانستان خارج می‌کند.

در مقابل طالبان نیز تعهد سپرد که به گروه‌های تروریستی دیگر اجازه‌ی استفاده از خاک افغانستان علیه آمریکا و متحدانش را نداده و با دولت افغانستان به میز مذاکره می‌نشینند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала