Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

محمود حیدری: چاپلوس که نباشی، حذف می‌شوی!

© Photo / FB/mahmoud.haidari.1محمود حیدری
محمود حیدری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ملی پوش تکواندوی افغانستان پس از کناره‌گیری از ورزش، به منتقد جدی این فدارسیون مبدل شده است.

به گزارش اسپوتنیک، محمود حیدری، چهرۀ نام‌آشنا در ورزش افغانستان سابقۀ 14 سال حضور در فدراسیون تکواندوی افغانستان را دارد. حیدری به نمایندگی از افغانستان در رقابت‌های بیرونی، افتخارات بسیاری کسب کرده است.

این چهرۀ نام‌آشنای تکواندوی افغانستان اما پس از کنار‌ه‌گیری از فدارسیون تکواندو، به یک چهرۀ منتقد مبدل شد. او از نوشتن متن‌های اعتراضی تا برپایی خیمۀ تحصن و بستن دهنش، برای عدالت‌خواهی و آوردن اصلاحات در ورزش مبارزه کرده است. حیدری به این باور است که ایستادگی و مبارزه او جز آوردن اصلاحات در ورزش چیزی دگیری نبوده است.

از حیدری در مورد انتقاد او پس از کناره‌گیری از فدارسیون تکواندوی افغانستان پرسیده شد، گفت:«فدراسیون تکواندو و مسوولان تربیت بدنی و ورزش افغانستان برخورد دوگانه در انتخاب ورزشکاران و گرفتن سهیمه داشتند. برخورد «بشیر ترکی» مربی فعلی فدراسیون تکواندو با من و روح‌الله نیک‌پا، بسیار تعصب‌آمیز بود. ما به دلیل اینکه چاپلوس نبودیم، در بسیاری مواقع توهین شخصیتی می‌شدیم.»
ملی‌پوش سابق تکواندوی کشور در بخش دیگری از گفتگویش با «اسپوتنیک افغانستان» همچنان دست انتقاد را  به سران این فدارسیون و تربیت بدنی افغانستان نشانه می‌گیرد. او در این خصوص بیان داشت:«مربی فعلی و مربیان پیشین این فدارسیون رفتار تبعیض‌‌آمیز با ورزشکاران داشت. آنان (مربیان و سران این فدراسیون) در انتخاب ورزشکاران برای گرفتن سهیمه و یا شرکت در رقابت‌های ورزشی، تبعیض جنیسیتی قایل بودند. نگاه آنان به زنان ورزشکار یگ نگاه تبعیض‌آمیز بود. آنها می‌گفتند که زنان توانایی شرکت در مسابقات و گرفتن مدال را ندارند.»
خبرنگار اسپوتنیک و از او در مورد ادعای او مبنی عدم پرداخت حقوق ورزشکاران و نبود شفافیت در موضوع مالی ریاست تربیت بدنی و ورزش پرسید، حیدری در این باره گفت:«سیستم شفاف مالی در این تربیت بدنی وجود ندارد. اعضای فدارسیون همسو هستند با مسوولان تربیت بدنی. حلقه‌های خاصی در ورزش حضور دارند که باعث شده تکواندوی افغانستان رشد نکند. مربی فعلی و دیگر مسوولان تربیت بدنی با زدن خاک بر چشم مردم پول‎های هنگفتی را صرف مسابقاتی می‌کنند که هیچ ارزش ندارد. مثلا چهل ورزشکاری که به هند رفتند. همۀ مدال به پول خریده شد. با این کار شان پرستیج ورزش افغانستان را بر زمین زده اند.»

حیدری به این باور است که نوشته‌های جنبه اصلاحی داشته و برای اصلاحات در ساختار و عملکرد نهادهای ورزشی مبارزه می‌کند. حیدری معتقد است که او منتقد سالم ورزشی افغانستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала