خروج نیروهای امریکایی از افغانستان؛ غنی ‌می‌گوید واشنگتن باید نگران باشد نه کابل

© AP Photo / Hamed Sarfaraziخروج نیروهای امریکایی از افغانستان؛ غنی ‌می‌گوید واشنگتن باید نگران باشد نه کابل
خروج نیروهای امریکایی از افغانستان؛ غنی ‌می‌گوید واشنگتن باید نگران باشد نه کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان گفته است که در صورت خروج نظامیان امریکایی از این کشور، نگرانی متوجه افغانستان نیست بلکه ایالات متحده با توجه به تهدید تروریزم باید نگران باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افق، محمد اشرف غنی احمدزی، در گفتگو با یک نهاد غیر انتفاعی امریکایی موسوم به (تید) گفته‌است ایالات متحده با توجه به تهدید تروریزم باید نگران باشد که خروج نظامیان آنها از افغانستان چه پیامدی برای آن کشور خواهد داشت. رئیس جمهور افغانستان علاوه کرده است که در صورت خروج نیروهای امریکایی هنچ نگرانی متوجه افغانستان نیست. آقای غنی گفته است که کابل هیچ ملاحظه‌ای در مورد تصمیم ایالات متحده در این زمینه ندارد.

ترامپ خواستار خروج نیروهای امریکایی از افغانستان شد  - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ خواستار خروج نیروهای امریکایی از افغانستان شد

اشرف غنی می‌افزاید که نیروهای ویژه افغانستان در سطح منطقه، جایگاه دوم را دارد و قوای هوایی این کشور نیز سه برابر شده است. وی می افزاید اگر نیروهای خارجی افغانستان را ترک کنند نیروهای دفاعی کشور توان مقاومت با هراس افگنان و تامین امنیت را دارند.
آقای غنی هشدار می‌دهد که اگر سربازان امریکایی از افغانستان قبل از زمان تعیین‌شده و امضای توافق صلح میان حکومت و طالبان، روی روند گفتگوهای صلح تاثیر خواهد گذاشت.
رئیس جمهور افغانستان ابراز امیدواری کرده می‌گوید که که روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان سیستماتیک باشد؛ نه به گونۀ عجولانه.
شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان در زمان امضای توافقنامه دوحه، دستکم به 12 هزار نفر می‌رسید، اما اکنون سنتکام اعلام کرده است که شمار این نیرو‌ها به 8600 تن کاهش یافته‌اند. در حال حاضر روند تدریجی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان ادامه دارد.
رئیس جمهور افغانستان درباره طالبان نیز گفته است که آنها بخشی از مردم افغانستان هستند: "طالبان بخشی از مردم افغانستان هستند و نمی‌شود که آنان را نادیده گرفت و برعکس طالبان نیز باید بپذیرند که بدون خواست مردم افغانستان نمی‌توانند کاری انجام دهند؛ پس نیاز است که راه حل سیاسی جستجو شود."
اشرف غنی احمدزی در ادامه اظهارت خود افزوده است که با وجود کاهش جنگ‌، هنوز هم رقم قربانیان خشونت‌های طالبان بسیار بالا است و گفته است که تلفات نظامیان افغان در روز 30 و 35 تن است.
این درحالیست که شورای امنیت ملی هفته گذشته را به دلیل تلفات نیروهای دولتی، خونین‌ترین هفته 19 سال پسین عنوان کرد.
طبق معلومات این شورا، در هفته‌ای گذشت 291 نیروی امنیتی کشته شده و 550 نیروی دیگر زخم برداشته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала