کتاب جنجالی بولتون به بازار آمد

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ متحدین و مشاوران خود را با فیصله در باره خروج نیروهای امریکا از سوریه حیرت زده ساخته
ترامپ متحدین و مشاوران خود را با فیصله در باره خروج نیروهای امریکا از سوریه حیرت زده ساخته - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فروش کتاب خاطرات جان بولتون، مقام بلندپایه پیشین دولت آمریکا، روز سه‌شنبه در کتاب فروشی‌ های نیویورک آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک، فروش کتاب خاطرات جان بولتون برخلاف تلاش دونالد ترامپ از روز گذشته (23جون) در کتاب فروشی‌های نیویورک آغاز شد.

یک قاضی آمریکایی روز شنبه درخواست دولت ترامپ را برای صدور حکمی در باب ممنوعیت انتشار کتاب بولتون رد کرد. در این کتاب آمده است ترامپ در تلاش برای جلب حمایت چین از انتخاب مجدد خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برآمده بود.

دولت ترامپ تلاش داشت حکمی از دادگاه برای جلوگیری از انتشار این کتاب با عنوان «اتاقی که در آن اتفاق افتاد، خاطراتی از کاخ سفید» دریافت کند و مدعی شده بود این کتاب حاوی اطلاعات محرمانه و طبقه‌بندی شده است و تهدیدی برای امنیت ملی محسوب می‌شود.

بولتون: ترامپ معتقد است که آمریکا در افغانستان شکست خورده و باید از آنجا خارج شود - اسپوتنیک افغانستان
بولتون: ترامپ معتقد است که آمریکا در افغانستان "شکست خورده "و باید از آنجا خارج شود

این در حالی است که این کتاب روز سه‌شنبه در قفسه‌های کتاب‌فروشی‌های نیویورک قرار گرفت و پیشتر در اختیار نهاد‌های رسانه‌ای قرار گرفته بود.

ترامپ پیش از آنکه کاخ سفید را برای سخنرانی در گردهمایی خود در اوکلاهما ترک کند، در گفتگو با خبرنگاران بار دیگر بولتون را به انتشار اطلاعات طبقه‌بندی شده متهم کرد.

کتاب بولتون به خاطر برملا کردن چهره واقعی ترامپ حجم گسترده‌ای از توجهات را به خود جلب کرده است. بولتون در این کتاب، از درخواست‌های ترامپ از شی جینپینگ رئیس جمهور چین برای کمک به پیروزی مجدد وی در انتخابات سال 2020 آمریکا پرده برمی دارد و در بخش‌هایی از آن، به شخصیت بی کفایت ترامپ و اعمال ناشایست وی می‌پردازد.

 رئیس‌جمهور آمریکا مشاور امنیت ملی سابق خود را را پس از 17 ماه فعالیت به عنوان مشاور امنیت ملی خود، در سپتامبر گذشته، از این سمت برکنار کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала