ترامپ: معترضانی که دست به تخریب مجسمه‌ها می‌زنند بازداشت شوند

© REUTERS / Leah Millisترامپ: معترضانی که دست به تخریب مجسمه‌ها می‌زنند بازداشت شوند
ترامپ: معترضانی که دست به تخریب مجسمه‌ها  می‌زنند بازداشت شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تلاش‌ها برای حفاظت از بناهای تاریخی در این کشور، از صدور فرمانی برای بازداشت و مجازات 10 سال حبس برای نابودی این بناها خبر داد.

 به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هشدار داد، که بر اساس قانون محافظت از یادبود «جنگجویان اولیه آمریکا»، جرم تخریب مجسمه‌ها و نمادهای ملی تا 10 سال زندان را به همراه دارد. او از طریق توییتر به خرابکاران هشدار داد و گفت: «مراقب باشید.»

 رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد، قصد دارد یک فرمان اجرائی برای حفاظت از بناهای تاریخی کشورش صادر کند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که معترضان مجسمه‌های شخصیت‌های تاریخی را در چندین ایالت آمریکا تخریب کردند. از مهمترین آن‌ها مجسمه کریستوف کلمب و مجسمه جورج واشنگتن، اولین رئیس جمهوری آمریکا بود.

وی در توییت دیگری نوشت: «این قانون بسیار عالی خواهد بود و اعتماد را دوباره احیا خواهد کرد و جوامع را امن نگه می‌دارد.»

ترامپ ابراز امیدواری کرد که این طرح در اسرع وقت تصویب و با امضای او به یک قانون تبدیل شود.

 دستور تازه ترامپ درباره مجسمه‌ها و بناهای یادآور دوره برده‌داری در آمریکا در حالی مطرح شده که در روزهای اخیر معترضان در سراسر آمریکا به مجسمه‌های شخصیت‌های نماد دوران برده‌داری حمله و آنها را سرنگون کردند.

رئیس جمهور آمریکا تخریب تندیس‌های تاریخی در این کشور توسط کسانی که آن‌ها را به عنوان "اراذل و اوباش" توصیف کرد، به شدت مورد انتقاد قرار داد ، خصوصاً پس از اینکه در شبکه‌های اجتماعی کلیپ‌های ویدئویی منتشر شد که در آن نشان می‌دهد تعدادی از معترضان مجسمه‌های تاریخی را مورد حمله قرار می‌دهند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала