آغاز مجدد پروازهای بین‌اللملی از میدان هوایی کابل

© Photo / ACAAآغاز مجدد پروازهای بین‌اللملی از میدان هوایی کابل
آغاز مجدد پروازهای بین‌اللملی از میدان هوایی کابل  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ادارۀ هوانوردی ملکی افغانستان اعلام کرده است که پروازهای بین‌المللی از میدان هوایی کابل دوباره آغاز شده است.

به گزارش اسپوتنیک، آمریت اطلاعات و ارتباط عامه ادارۀ هوانوردی ملکی افغانستان می‌گوید که پس از ماه‌ها وقفه، پروازهای بین‌المللی از میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی امروز چهارشنبه (4 سرطان)  از سر گرفته شد.

ادارۀ هوانوردی ملکی می‌گوید که نخستین پرواز خارجی را شرکت هوایی ترکیه (ترکش ایرلاین) به کابل انجام داده و حدود 350 مسافر را منتقل کرده است.

قرار است که شرکت هوایی امارات از تاریخ 25 جون پروازهایش را به افغانستان دوباره آغاز کند.

این اداره می‌گوید تمام مسافرینی که به مقاصدی در ترکیه و امارات و کشورهای اروپایی و امریکا قصد سفر دارند و ویزا و یا جواز اقامت این کشورها را داشته باشند می‌توانند سر از امروز با پروازهای بین‌المللی مسافرت نمایند.
ادارۀ هوانوردی ملکی می‌گوید که شرکت‌های هوایی داخلی کشور به شمول آریانا و کام ایر عملاً پروازهای خارجی خود را آغاز نموده‌اند.
با آغاز مجدد پروازهای خارجی به افغانستان و از افغانستان به سایر کشورها، ادارۀ هوانوردی ملکی افغانستان از مسافرین خواسته که دستورالعمل این اداره و توصیه‌های صحی وزارت صحت عامه را رعایت کنند و موارد پیشگیرانه را در نظر بگیرند.

با توقف پروازها، ادارۀ هوانوردی ملکی افغانستان در اواسط ماه حمل اعلام کرد که پروازهای نظامی، نشست و برخاست طیاره‌ها به دلایل تخنیکی، پروازهای امداد و مواد کمکی، کارگو، باربری و اضطراری از این محدودیت مستثنا استند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала