اسد ترامپ را از یک "اشتباه بزرگ" نجات داد

© AP Photo / SANAاسد با امتناع از دیدار ترامپ را نجات داد
اسد با امتناع از دیدار ترامپ را نجات داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در کتاب جدید خاطرات خود که به زودی منتشر خواهد شد می‌گوید، رئیس جمهور سوریه با رد پیشنهاد رهبر آمریکا برای مذاکره در واقع باعث نجات ترامپ شد.

به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در در کتاب جنجالی جدیدش به نام "اتاقی که در آن اتفاق افتاد" نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا  خواستار مذاكره با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مورد آزادی آمریکایی ها در سوریه بود ، اما رئیس جمهور سوریه ازاین دیدار امتناع کرد.

اوایل 2019 ترامپ می‌خواست نظامیان آمریکا را از سوریه خارج کند بولتون اما می‌گوید که ترجیح می‌داده چند صد سرباز آمریکایی برای جنگ با بشار اسد و نیروهای همپیمان با آن در سوریه بمانند.

Президент Сирии Башар Асад во время интервью - اسپوتنیک افغانستان
اسد به سخنان ترامپ در باره قتل البغدادی خندید

بولتون نوشته است: تمامی این مذاکرات درباره نقش ما در سوریه به دلیل تمایل مداوم ترامپ برای درخواست از بشار اسد در خصوص قضیه گروگانهای آمریکایی پیچیده شدند. که من و مایک پمپئو "وزیر امور خارجه"  مخالف این تماس ها بودیم. خوشبختانه سوریه ترامپ را از دست خودش نجات داد؛ سوری‌ها حتی از مذاکره با پامپئو امتناع کردند.

 ترامپ از پاسخ مذاکره کننده‌های سوریه عصبانی شد و فریاد زد: به آنها بگویید اگر گروگانهای ما را به ما برنگردانند حمله سختی علیه آنها خواهیم داشت. شما به او این را بگویید. ما می‌خواهیم آنها از امروز تا یک هفته دیگر بازگشته باشند و در غیر این ضربه سختی به آنها وارد می کنیم که هرگز فراموش نخواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала