بولتون: ترامپ در دیدار با رهبر کوریای شمالی بیشتر به فکر عکس گرفتن بود

© AP Photo / Susan Walshترامپ و کیم جونگ اون پس از امضای سند نهایی اجلاس سنگاپور
ترامپ و کیم جونگ اون پس از امضای سند نهایی اجلاس سنگاپور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا در کتاب خاطرات خود که به زودی منتشر می‌گردد نوشت: تصمیم ترامپ برای دیدار با کیم در سنگاپور یک «اشتباه احمقانه» و درخواست وی برای دعوت کیم به کاخ سفید «یک فاجعه بزرگ» بود.

به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با ABC دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده و کیم جونگ اون ، رهبر کوریای شمالی در سال 2018 در سنگاپور را یک اشتباه استراتژیک عنوان کرد.  

بولتون خاطرنشان کرد که رهبر آمریکا فقط به کنفرانس مطبوعاتی نهایی و عکس مشترک با کیم جونگ اون به تعداد روزنامه نگاران علاقه مند بود. به گفته وی، این دیدار به نفع ترامپ بوده، اما نه ایالات متحده.

 بولتون: پوتین بهتر از ترامپ برای دیدارها آماده می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
بولتون: پوتین بهتر از ترامپ برای نشست‌ها آماده می‌شود

بولتون در ارتباط با دیدار نخست ترامپ با کیم در سنگاپور ادامه داده است: علیرغم اعتراض مشاورانش، ترامپ تاکید داشت «این جلسه را به هر قیمتی برگزار کند».

وی نوشت: مجموعه ای از پست های توییتری ترامپ درباره رهبر کوریای شمالی «عمدتا خنده دار» بودند.

جان بولتون در کتابش به نام «اتاقی که اتفاق آنجا افتاد: خاطرات کاخ سفید» که روز چهارشنبه بخش هایی از آن در رسانه های آمریکا منتشر شد به نکاتی درباره نقطه ضعف های ترامپ در سیاست خارجی اشاره کرده است.

انتشار بخش هایی از کتاب بولتون خشم و عصبانیت ترامپ را برانگیخته است و وی از دادستان کل آمریکا خواسته است تا مانع انتشار این کتاب شود.  

بولتون پس از چند بار درگیری با ترامپ در مورد سیاست های مختلف او در قبال کشورهای خارجی از جمله کوریای شمالی، دولت را ترک کرد.

کیم و ترامپ در قالب مذاکرات خلع سلاح سه بار با یکدیگر دیدار کردند اما هیچکدام از این دیدارها به دلیل زیاده خواهی آمریکا نتیجه ای نداشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала