کشته و زخمی شدن 37 طالب مسلح در افغانستان طی 24 ساعت گذشته

© AP Photo / Rahmat Gulکشته و زخمی شدن 37 طالب مسلح در افغانستان طی 24 ساعت گذشته
کشته و زخمی شدن 37 طالب مسلح در افغانستان طی 24 ساعت گذشته - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت داخله افغانستان می‌گوید که در یک شبانه روز گذشته در مناطق مختلف کشور 37 طالب مسلح کشته و زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور داخله با نشر خبری می‌گوید که در 24 ساعت گذشته، طالبان بر پوسته‌های نیروهای امنیتی کشور در مربوطات ولایت‌های زابل، غور و لوگر حملات تروریستی تهاجمی را سازماندهی کردند که این حملات آنان با پاسخ شدید نیروهای امنیتی کشور مواجه شد.

کشته شدن 35 طالب مسلح در ولایات پکتیا و پکتیکا  - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن 35 طالب مسلح در ولایات پکتیا و پکتیکا

در خبرنامه آمده است: طالب حملات تروریستی را بر پوسته‌های نیروهای امنیتی کشور در مربوطات ولسوالی‌های نوبهار و میزان ولایت زابل سازماندهی کردند که این حمله آنان با پاسخ جدی نیروهای امنیتی مواجه شده که در نتیجه آن، یازده طالب کشته و هفت تن دیگر زخمی و شش عراده موترسایکل مربوط به این گروه، از بین برده شده است.

خبرنامه می‌افزاید: در یک ضد حمله نیروهای پولیس ملی در مربوطات ولسوالی تولک ولایت غور، به‌شمول دو فرد کلیدی طالب بنام‌های راشد و محمد گل، چهار عضو این گروه تروریستی کشته شده‌اند.

این وزارتخانه همچنان می‌گوید که حملات تهاجمی طالبان در قریه «تقی قلعه» ولسوالی بره‌کی برک و قریه «راه کجی» مرکز لوگر با پاسخ شدید نیروهای امنیتی قرار گرفت که در نتیجه آن ده طالب کشته و 3 تن دیگر آنان زخمی شدند.

وزارت امور داخله افغانستان می‌گوید که در این درگیری‌ها، دو سرباز پولیس به‌گونه سطحی در ولسوالی تولک ولایت غور زخم برداشته و در ولایات زابل و لوگر هیچ آسیبی به نیروهای امنیتی نرسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала