واکنش دولت لیبیا به سخنان رئیس جمهور مصر

© AP Photo / Maya Alleruzzoواکنش دولت لیبیا به سخنان رئیس جمهور مصر
واکنش دولت لیبیا به سخنان رئیس جمهور مصر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای ملی انتقالی لیبیا به سخنان اخیر رئیس جمهور مصر واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، شورای ملی انتقالی لیبی در طرابلس سخنان اخیر عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر در مورد حمله به لیبیا را رد کرد و اظهار داشت که این سخنرانی سیسی برابر با اعلامیه جنگ است.

رئیس جمهور مصر، روز شنبه، طی سخنرانی در پایگاه نظامی منطقه سیدی بارانی مصر در نزدیکی مرز با لیبیا بیان داشت که مصر آماده است با آموزش و مسلح کردن قبایل لیبیا در مبارزه با مداخلات خارجی‌ها کمک کند.

آمادگی مصر برای حمله به لیبیا - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی مصر برای حمله به لیبیا

رئیس جمهور مصر افزود که هر نوع دخالت نظامی از جانب قاهره مشروعیت دارد. هدف استفاده از نیروی نظامی مصر، حفظ سرحدات مصر که طول آن به 1 هزار 200 هزار کیلومتر می‌رسد و همچنان دستیابی به رژیم آتش‌بس و تامین صلح و نظم در کشور همسایه، می‌باشد.

شورای ملی انتقالی لیبیا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: "دولت لیبیا دخالت در امور داخلی و اظهارت برخی کشورها در رسانه ها، مانند سخنان سیسی و یا طریق برخی از گروه‌ها انقلابی رد و توبیخ می‌کند. و این اقدامات را اعلام جنگ میخواند".

شورای ملی انتقالی لیبیا خود را تنها نماینده قانونی دولت لیبیا می‌داند و تاکید دارد که فقط این شورا حق دارد "شکل و نوع توافق ها و اتحادها" را تعیین کند. همچنان در مورد مداخله در امور لبیبا هشدار می دهد که این امر منجر به بی ثبات سازی بی سابقه منطقه خواهد شد. و از جامعه جهانی می خواهد تا مسئولیت این تشدید جنگ را به برعهده بگیرند.

قابل ذکر است که امارات متحده عربی و عربستان سعودی از این تصمیم السیسی حمایت کرده اند. در سال 2011 در لیبیا جنگ داخلی آغاز شد که در نتیجه آن معمر قذافی که از سال ۱۹۶۹ بدینسو این کشور را رهبری می‌کرد، از قدرت کنار زده شد و به قتل رسید. در حال حاضر در لیبیا وضعیت دو قدرت دوگانه حاکم است: در شرق در شهر طبرق پارلمان به رهبری فیلدمارشال خلیفه حفتر و در غرب در طرابلس حکومت وفاق ملی حاکم است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала