منابع: به‌زودی فهرست اعضای کابینه تکمیل می‌شود

© Photo / ارگمنابع: به‌زودی فهرست اعضای کابینه تکمیل می‌شود
منابع: به‌زودی فهرست اعضای کابینه تکمیل می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک ماه دو روز پس از امضای توافق‌نامه سیاسی میان غنی و عبدالله و ایجاد حکومت مشارکتی می‌گذرد، تاکنون کابینه این حکومت تکمیل نشده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، ارگ ریاست جمهوری می گوید که 50 درصد کابینه از سوی رئیس جمهور در حال نهایی شدن است، اما تاکنون فهرست نام های اعضای کابینه که سهم آقای عبدالله عبدالله می‌شود به ریاست جمهوری نرسیده است.

صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس جمهور می گوید: " ک یا دو نهادی که باقی مانده، آن هم قرار است در یک یا دو روز آینده نهایی شود. اما ما منتظر فهرستی استیم که از طرف اقشار سیاسی با ما استند... آن‌ها با ما فهرست را شریک بسازد".

حکومت مشارکتی؛ طرح تازه عبدالله به اشرف غنی  - اسپوتنیک افغانستان
حکومت مشارکتی؛ طرح تازه عبدالله به اشرف غنی

در همین حال، منابعی نزدیک به عبدالله عبدالله، از نهایی شدن فهرست نام های نامزد وزیرانی که از سوی آقای عبدالله معرفی خواهند شد، خبر می دهند، اما دفتر عبدالله این را به گونه رسمی تائید نکرده است.

ظاهرا اختلاف های دورن گروهی از علت تاخیر در روند معرفی شدن کابینه به شمار می‌رود.

عبدالله قرلق، معاون حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان اظهار داشت: "احتمالأ که امروز شریک ساخته می‌شود با جانب ارگ. پس امشب یا فردا ممکن کابینه را اعلام بکنند".

میرزا محمد یارمند، معین پیشین وزارت امور داخله نیز افزود: "اگر این‌ها به این شکل باقی بمانند، تداوم دربدری افغانستان است. هیچ‌گاهی ما به هیچ راهی نمی‌رسیم".

تاکنون نامزد ویزان امور خارجه، مالیه، معاون و پترولیم، معارف، امور زنان، صحت، شهرسازی، ریاست عمومی امنیت ملی و بانک مرکزی از آدرس رئیس جمهور معرفی شده اند.

حکومت مشارکتی کنونی که بربنیاد توافق سیاسی به میان آمده است، شباهت های بسیاری با حکومت وحدت ملی دارد، حکومتی که در بیش از پنج سال گذشته، سال‌ها کابینه اش تکمیل نبود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала