چین: ما با تروریسم مبارزه می‌کنیم با اقلیت ها و ادیان کاری نداریم

© وزارت خارجه چینچین: ما با تروریسم مبارزه می‌کنیم با اقلیت ها و ادیان کاری نداریم
چین: ما با تروریسم مبارزه می‌کنیم با اقلیت ها و ادیان کاری نداریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، که ما با تروریسم مبارزه می کنیم، با ادیان و اقلیت ها مشکلی نداریم. 

دره گالوان  - اسپوتنیک افغانستان
هند اعتراض سرحدی چین را رد کرد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، کشورش با ادیان و اقلیت‌ها مشکلی ندارد اما با جدایی‌طلبی و تروریسم مبارزه می‌کند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، لیجیان روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت، مسائل پیرامون استان «سین‌کیانگ» ارتباطی به حقوق بشر یا مذهب ندارد بلکه بحث مبارزه با تروریسم و جدایی‌طلبی مطرح است و مبارزه علیه تروریسم و افراط‌گرایی حقی قانونی است.

وی افزود:‌ «در سه سال گذشته هیچ موردی از تروریسم در سین‌کیانگ رخ نداده است. مردم با قومیت‌ها و باورهای دینی مختلف در سین‌کیانگ به‌طور برابر در کنار هم زندگی می‌کنند، از اتحاد و هماهنگی لذت می‌برند و زندگی آرام و باثباتی را پیش گرفته‌اند».

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه گفت: «سیاست چین در سین‌کیانگ در سرتاسر جامعه جهانی، مثبت شناخته می‌شود».

لیجیان گفت مداخله‌جویی امریکا در امور داخلی چین را محکوم کرد و گفت واشنگتن درخصوص مبارزه چین علیه تروریسم استاندارهایی دوگانه به کار می‌برد و تلاش می‌کند اعتبار دولت سین‌کیانگ را لکه‌دار کند.

کاخ سفید بامداد پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد امریکا ضمن محکوم کردن آنچه که نقض حقوق بشر در منطقه «سین‌کیانگ» خوانده شده، تحریم‌هایی را علیه مقام‌های خارجی که در آن دخیل هستند، اعمال می‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور امریکا نیز با صدور بیانیه‌ای بعد از امضای این قانون، گفت این قانون، ناقضان حقوق بشر و تجاوزگرانی را که به صورت سیستماتیک برخی اقدامات غیرانسانی را علیه اقلیت‌های مذهبی و نژادی در منطقه سین‌کیانگ و دیگر مناطق چین انجام می‌دهد، پاسخگو می‌کند.

وزارت خارجه چین روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای گفت این سیاست‌های امریکا، «حملات مخربی» به امور داخلی چین در منطقه سین‌کیانگ است. در بیانیه پکن تاکید شد که با قاطعیت به تصمیم امریکا برای تحریم مقامات خود واکنش نشان خواهد داد و این واشنگتن است که پیامدهای آن را به دوش خواهد کشید.

یادآوری می کنیم، که پیش از این هم در ماه نوامبر مجلس نمایندگان امریکا به اتفاق آرا طرحی را به منظور اعمال تحریم علیه مقام‌های ارشد چینی مسئول در «سرکوب‌ها در سین کیانگ» تصویب کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала