چه عاملی خطر مرگ ناشی از سرطانی را 82 درصد افزایش می‌دهد؟

© Fotolia / Crevisچه عاملی خطر مرگ ناشی از سرطانی را 82 درصد افزایش می‌دهد؟
چه عاملی خطر مرگ ناشی از سرطانی را 82 درصد افزایش می‌دهد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان امریکایی پس از انجام مطالعات عاملی را دریافتند که ریسک ابتلا به سرطان را 82 درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مدیکال اکسپرس، دانشمندان دانشگاه تگزاس امریکا دریافتند که یک سبک زندگی بی تحرک، خطر مرگ ناشی از سرطان را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

به مدت پنج سال، متخصصان سطح فعالیت بدنی بیش از هشت هزار نفر بالای 45 سال را تحت نظر داشتند. در ابتدای آزمایش هیچ کس مبتلا به سرطان نبود. از سال 2009 تا 2013، 268 نفر از آنها بر اثر سرطان جان باختند.

چگونه میتوان سرطان را از بین برد - اسپوتنیک افغانستان
ساخت "گلوله های اتمی"برای درمان سرطان در روسیه

برای داوطلبان با پایینترین سطح فعالیت بدنی، خطر مرگ از اثر نئوپلاسم‌های بدخیم 82 درصد بیشتر نسبت به شرکت‌کنندگان با بیشترین تحرک زندگی بود.

«سوزان گیلچریست» نویسنده این تحقیق نوشت: این اولین مطالعه‌ای است که به وضوح ارتباط مستقیم بین عدم فعالیت فزیکی و مرگ ناشی از سرطان را نشان می‌دهد.

او می‌گوید: هرچه فرد تا زمان ظهور تومورهای بدخیم شیوه زندگی بی تحرکی داشته باشد، احتمال مرگ او بیشتر می‌باشد.

دانشمندان دریافتند که اگر به جای نشستن حداقل 30 دقیقه در روز فعالیت بدنی متوسط مانند بایسکل‌سواری انجام شود، خطر مرگ ناشی از سرطان 31 درصد کاهش می‌یابد. همچنان از پیاده روی می‌تواند این رقم را هشت درصد کاهش دهد.

در ادامه گیلچریست می‌گوید: من به بیمارانم توصیه می‌کنم که به این موضوع فکر کنند که در محیط کاری هر یک ساعت می‌توان پنج دقیقه ایستاد و یا از راه‌زینه‌ها به جای لطف برای بالا رفتن استفاده نمود. به نظر می‌رسد که این فعالیت کم باشد، اما این مطالعه نشان می‌دهد که حتی فعالیت محدود، شانس زنده ماندن پس از سرطان را افزایش می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала