هشدار جان کری از احتمال وقوع انقلاب در آمریکا

عضو شوید
وزیر خارجه اسبق آمریکا با اشاره به تاریخچه نادیده گرفتن آرای مردمی در این کشور هشدار داد که پیروزی «ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری 2020 می تواند منجر به وقوع انقلاب در این کشور شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از واشنگتن اگزماینر، «جان کری» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا هشدار داد، چنانچه دونالد ترامپ بار دیگر پیروز انتخابات ریاست جمهوری باشد "وضعیت غیر قابل پیش‌بینی می‌شود" و دور دوم ریاست او خسارت هنگفتی به "جایگاه جهانی آمریکا و توانایی در رهبری در عرصه جهانی" وارد می‌کند.

 کری در نشست دموکراسی کپنهاگ با اعلام این مطلب در ادامه گفت: نادیده گرفتن حق رای دموکرات ها از سوی جمهوریخواهان امری تاریخی است و پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات پیش رو می تواند منجر به وقوع انقلاب در آمریکا شود. 

جان کری: ترامپ مایهٔ شرمساری امریکاست - اسپوتنیک افغانستان
جان کری: ترامپ مایهٔ شرمساری امریکاست

کری در ادامه افزود: اگر مردم دسترسی مناسب به صندوق های رای نداشته باشند آنگاه پایه هایی که انقلاب ها روی آنها شکل می گیرند بوجود می آید. شما دسترسی مردم به دموکراسی را محدود می کنید در حالیکه بنیانگذاران امریکا در بیانیه استقلال و قانون اساسی بر این نکته تاکید داشته اند و من بطور فزاینده ای نگران هستم که مردم در این رابطه ناامید شوند. 

وی در ادامه با اشاره به شکست خود در انتخابات سال 2004 و همچنین شکست «ال گور» در انتخابات ریاست جمهوری سال 2000 در برابر رقیبان جمهوریخواه، عنوان داشت که این موارد و حیله بازی هایی از این دست در شکل گیری این تفکر نقش داشته اند. 

ال گور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2000 از سوی حزب دموکرات آمریکا نامزد بود ولی در انتخاباتی که یکی از نزدیک‌ترین رقابت‌های ریاست جمهوری در تاریخ بود، گور برندهٔ مجموع آرای مردمی، اما بازندهٔ کالج انتخاباتی با نسبت 4 بر 5 شد و در نتیجه انتخابات را به جورج بوش باخت.

در انتخابات سال 2004 نیز جان کری موفق به کسب 48.3 درصد آرای مردمی شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала