افشاگری بولتون: وزیر مالیه نگران تحریم‌ها و تضعیف دالر است

© AP Photo / Cliff Owenمنازعه با ایران میتواند جنگ جهانی سوم را تحریک نماید
منازعه با ایران میتواند جنگ جهانی سوم را تحریک نماید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا مدعی شده است که وزیر مالیه این کشور به ترامپ در خصوص تضعیف دالر در صورت اعمال بیشتر تحریم ها هشدار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  Bloomberg، بخشی از کتاب جان بولتون، مشاور اسبق امنیت ملی ایالات متحده که قرار است به زودی چاپ شود به مساله تحریم ها و نقش استیون منوچین، وزیر مالیه آمریکا در اعمال آن ها اشاره دارد.

بولتون در کتاب خود نوشته است مواضع منوچین با اعمال مجازات های سنگین اقتصادی علیه روسیه، چین، ونزوئلا ودیگر کشورها فاصله داشته چرا که می ترسیده است کشورها با تحریم های بیش از حد راغب شوند استفاده از دالر را متوقف کنند و فشار زیادی به نظام مالی جهانی وارد شود.

در کتاب بولتون با عنوان " اتاقی که در آن اتفاق افتاد" آمده است: منوچین مدعی شده بود که قطع دسترسی دیگران به نظام مالی آمریکا باعث به زیر کشیده شدن دالر و ترغیب کشورهایی مثل چین و روسیه به استفاده از یورو و سایر تکنیک های تجاری خواهد شد.

سقوط دالر امریکا نزدیک است - اسپوتنیک افغانستان
سقوط دالر امریکا نزدیک است

بولتون آورده است که اعتقاد منوچین، استفاده دائمی از تحریم ها و فشار وارد کردن به نظام مالی جهانی در طول زمان باعث تضعیف موقعیت تحریم ها و ترغیب دیگران به دور زدن آن ها خواهد شد.

خود وزیر مالیه آمریکا با صدور بیانیه ای به ادعاهای بولتون واکنش نشان داه و آن ها را سراسر دروغ و غیر دقیق دانسته است.

منوچین در واکنش به این سخنان بولتون گفت: وزارت مالیه تحریم‌ها را با اثربخشی بی سابقه‌ای برای مقابله با مجموعه گسترده‌ای از تهدیدات وضع کرد.

به گفته بولتون، اصلی ترین گناه منوچین آن بوده است که به جای اهداف خارجی تحریم ها، نگران تاثیر آن ها روی اقتصاد داخلی آمریکا بوده است. وی مدعی شده که ویلبر راس، وزیر تجارت آمریکا به وی گفته است منوچین خیلی بیشتر از تاثیرات خود تحریم ها نگران پیامدهای ثانویه آن روی نظام مالی آمریکا بوده است.

بولتون با بیان اینکه برای اعمال هر تحریم نیاز به متقاعد کردن وزارت مالیه بوده، افزوده که گویا باید اتهامات یک مجرم را در دادگاه اثبات می کردیم! طرز کار تحریم ها این نیست. آن ها طراحی شده اند تا با استفاده از قدرت عظیم اقتصادی آمریکا، منافع کشور را تامین کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала