دو علایم مهم کرونا تشخیص گردید

© AP Photo / Tran Van Minhدو علایم مهم کرونا تشخیص گردید
دو علایم مهم کرونا تشخیص گردید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده سازمان جهانی صحت در روسیه، از دو علایم دقیق ویروس کرونا نام برد.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته ملیتا وژنوویچ ، نماینده سازمان صحت جهانی در روسیه ، گفت: تنفس شدید پیچیده همراه با سرفه خشک و تب بالا علائم اصلی ویروس کرونا می باشد، علائم باقیمانده نیز ممکن است نشان دهنده سایر عفونت ها باشد.

پرده‌برداشتن دانشمندان از علایم تازهٔ کرونا - اسپوتنیک افغانستان
پرده‌برداشتن دانشمندان از علایم تازهٔ کرونا

وی گفت: "دو علامت تب و سرفه خشک با تنفس شدید، کاملاً سنگین است. این بدان معنی است که نمی تواند به تشناب که در فاصله سه متر از اتاق خواب قرار دارد، به آنجا برسید. نفس کشیدن برای مریض بسیار دشوار است.

 به گفته ملیتا، سایر علائم خفیف "اگر شما در منطقه آلوده به ویروس نبودید ، نباید زیاد تشویش کنید."

ملیتا وژنوویچ تأکید کرد که مثلاً هوارسیدگی با ریزش بسیار کم در COVID-19 وجود دارد. سخنگوی WHO خاطرنشان كرد كه هنوز هم دشوار است كه بگوییم COVID-19 نشانه از بین رفتن حس شامه است یا خیر.

ویژنوویچ گفت: "هر ویروس تنفسی نیز می تواند چنین مشکلات را ایجاد کند. البته دانشمندان اکنون این علائم را کشف کرده اند که مورد بررسی قرار دارد. اما این علائم اصلی نیستند. مهمترین آنها نفس تنگی و بلند رفتن حرارت بدن است".

در 11 مارچ ، سازمان صحت جهانی شیوع ویروس کرونا جدید با بیماری همه گیر COVID-19 را اعلام کرد. به اساس آخرین اطلاعات WHO، بیش از 330 هزار نفر در حال حاضر در جهان آلوده هستند، بیش از 14.5 هزار نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала