سازمان جهانی بهداشت: استفاده از «دگزامتازون» پیشرفت علمی در درمان کرونا است

© AFP 2023 / World Health Organization / Christopher Blackسازمان جهانی بهداشت: استفاده از «دگزامتازون» پیشرفت علمی در درمان کرونا است
سازمان جهانی بهداشت:  استفاده از «دگزامتازون» پیشرفت علمی در درمان کرونا است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس سازمان جهانی بهداشت نتایج آزمایش بالینی داروی استروئیدی"دگزامتازون" برای درمان با COVID-19 را یک " پیشرفت علمی" در درمان کرونا نامید.

به گزاترش اسپوتنیک، تدروس آدهانوم گبریسوس،، رئیس سازمان جهانی بهداشت نتایج آزمایش نتایج پژوهش دانشمندان انگلیس در خصوص تاثیر داروی دگزامتازون برای درمان بیماران کرونا را یک "پیشرفت علمی" عنوان کرد.

نتایج پژوهش   دانشمندان دانشگاه اوکسفورد انگلیس نشان می‌دهد که استفاده از داروی دگزامتازون تا یک سوم آمار مرگ و میر در میان بیماران بدحال کرونا را کاهش داده است.

بر اساس نتایج این پژوهش، داروی ضد التهاب دگزامتازون خطر مرگ را برای بیماران مبتلا به COVID-19 متصل به دستگاه تنفس مصنوعی را از 40 به 28 در صد و در بیمارانی که نیاز به اکسیژن داشند، خطر مرگ از 25 درصد به 20 درصد کاهش یافت.

دگزامتازون برای کاهش التهاب برای طیفی از بیماری‌های دیگر هم به کار می‌شود و احتمالا به جلوگیری از پاسخ ایمنی شدید در بیماران که به بدن آسیب می‌زند، کمک می‌کند.

رئیس سازمان جهانی بهداشت نتایج این پژوهش را عالی خواند.

کشف گونه جدید کرونا در چین که خطرناکتر از پیش است  - اسپوتنیک افغانستان
کشف گونه جدید کرونا در چین که خطرناکتر از پیش است

محققان تخمین می‌زنند که استفاده از دگزامتازون می تواند از هر هشت بیمار مبتلا به COVID-19 که با دستگاه تنفس مصنوعی نفس می کشند جان یک نفر را نجات دهد.

 در حال حاضر هیچ داروی تاییدشده‌ای برای درمان بیماران  COVID-19 وجود ندارد و شمار تلفات ناشی از این بیماری در جهان به بیش از 431 هزار نفر رسیده است.

سازمان صحی جهان پیش از این توصیه کرده بود که از استروئیدها به دلیل کاهش سرعت بهبود بیماران مبتلا به ویروس کرونا نباید استفاده شود.

طبق جدیدترین آمار‌های سایت «ورلد میترز»، تاکنون 8 میلیون و 118 هزار و 908 نفر در سراسر جهان به بیماری ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

از این تعداد 439 هزار و 204 نفر جان باخته و 4 میلیون و 241 هزار و 668 نفر هم بهبود یافته‌اند.

هم‌اکنون آمریکا با 2 میلیون و 182 هزار و 950 نفر مبتلا، در صدر جدول بیشترین کشور‌های آلوده قرار دارد. پس از این کشور به ترتیب برزیل، روسیه، هند، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، پرو، ایران و آلمان قرار گرفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала