کشف گونه جدید کرونا در چین که خطرناکتر از پیش است

© AFP 2023 / Noel Celisکشف گونه جدید کرونا در چین که خطرناکتر از پیش است
کشف گونه جدید کرونا در چین که خطرناکتر از پیش است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات بهداشت چین اعلام کردند که نوع جدید کرونا ویروس که شیوع آن اخیرا در بزرگترین بازار پکن ثبت شده است، احتمال دارد به مراتب خطرناکتر از ویروسی باشد که سال گذشته از بازار مواد خوراکی در ووهان منشاء گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه چینی « Huanqiu shibao» یان چانسو متخصص مرکز کنترل بیماری‌های شهر پکن در واکنش به شیوع مجدد ویروس کرونا در بازار خوراکه در پکن می‌گوید گونه جدید کرونای شناسایی شده در پایتخت چین، به مراتب مسری تر و خطرناک‌تر از ویروس کرونای شناخته شده در ووهان است.

این متخصص چین در یک نشست خبری در پکن گفت: منبع ویروس کرونا در بازار "شین فادی" پکن که بیشتر موارد مبتلای جدید در روزهای اخیر با آن ارتباط داشته اند، در حال تحقیق و بررسی است.

هشدار مقامت چین از بازگشت دوباره ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
هشدار مقامت چین از بازگشت دوباره ویروس کرونا

به گفته  یان در طول تکامل، عفونت این ویروس ممکن است افزایش یافته، و یا ممکن است تضعیف  شده باشد اما وی معتقد است که که ویروس SARS-COV-2 شناسایی شده در بازار "شین فادی" به مراتب مسری تر از ویروس COVID-19 بازار ووهان است.

وی تصریح کرد: تشخیص توالی ژنی ویروس شناسایی شده نشان می دهد این گونه ویروس از اروپا وارد شده است اما این که ویروس چگونه وارد چین شده، هنوز معلوم نیست.

این کارشناس چینی افزود: ویروس به احتمال زیاد از طریق محصولات دریایی، گوشت و یا افرادی که وارد بازار شده اند به این بازار سرایت کرده است.

در سه روز گذشته افزون بر 100 مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در پکن شناسایی شده است که بیشتر آنها در بازار "شین فادی" بوده است بعد از مشاهده موارد جدید در پکن، 11 منطقه مسکونی و یک بازار محلی در جنوب پایتخت به شکل ویژه‌ای قرنطینه شدند

بازار میوه و گوشت "شین ‌فادی" در منطقه "فنگ‌تای" پکن 90 درصد میوه و سبزی مصرفی شهر 21 میلیونی پایتخت را تامین می کند وجود ویروس در تخته‌های مخصوص خورد کردن ماهی در این بازار محرز شده است.

شیوع ویروس کرونا معروف به « COVID-19» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала