عدم توجه آمریکا به عربستان؛ کاهش کم سابقه صادرات نفت سعودی

© AFP 2023 / Giuseppe Cacace عدم توجه آمریکا به عربستان؛ کاهش کم سابقه صادرات نفت سعودی
  عدم توجه آمریکا به عربستان؛ کاهش کم سابقه صادرات نفت سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صادرات نفت عربستان سعودی به آمریکا به کمترین رقم طی 35 سال گذشته رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  Bloombergعربستان سعودی از آغاز ماه جون تنها یک محموله نفتی به آمریکا صادر کرده که معادل 133 هزار بشکه در روز است. این مقدار حدود یک دهم 1.3 میلیون بشکه ای است که این کشور در ماه آپریل به آمریکا صادر کرده بود یعنی زمانی که عربستان به همراه روسیه در یک جنگ کوتاه مدت قیمت، بازارهای جهانی را پر کرده بودند.

اگر سرعت آهسته صادرات در نیمه دوم ماه هم ادامه داشته باشد، صادرات نفت عربستان به آمریکا به پایین‌ترین حد طی 35 سال گذشته می رسد.

عربستان تولیدات نفت خود را افزایش می دهد - اسپوتنیک افغانستان
عربستان تولیدات نفت خود را افزایش می دهد

آمریتا سن، تحلیلگر ارشد نفتی در شرکت مشاوره Energy Aspect Ltdمی گوید:«  در شرایطی که پالایشگاه‌های داخلی فعالیت خود را افزایش می‌دهند و تولید داخلی نفت رو به کاهش است، واردات نفت از عربستان هم پایین می آید. پالایشگاه های آمریکا حالا مجبورند از جای دیگری نفت وارد کنند و فعالیت‌های خود را کاهش دهند».

بسیاری از نفتکش های عربستان هنوز مقاصد نهایی خود را تعیین نکرده اند، بنابراین تعداد نفتکش‌هایی که به سمت آمریکا می رود می تواند کمی بالاتر باشد. ولی روند کاهش صادرات نفت عربستان به آمریکا تا امروز در ماه جون غیر قابل انکار است.

مقامات صنعت نفت عربستان می گویند احتمال افزایش محموله‌های نفتی به آمریکا در نیمه دوم ماه جون و جولای، بسیار کم است. با کاهش صادرات نفت خام آمریکا، عربستان می‌تواند بیشتر بازار نفت را تحت تاثیر قرار دهد.

عربستان سعودی در نیمه اول ماه جاری میلادی نه ‌تنها صادرات نفت به آمریکا را کاهش داده بلکه صادرات به چین را هم 1.3 میلیون بشکه در روز پایین آورده است. عربستان در ماه مه حدود 2 میلیون بشکه در روز نفت به چین صادر کرد. صادرات به هند و جاپان تا به امروز در جون افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала