دبیرکل ناتو: طالبان باید به تعهدات شان عمل کنند

© AFP 2023 / Mandel Ngan دبیرکل ناتو: طالبان باید به تعهدات شان را عمل کنند
 دبیرکل ناتو: طالبان باید به تعهدات شان را عمل کنند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل ناتو گفت که طالبان باید به تعهدات شان عمل کنند و وارد گفت‌وگوهای میان افغانان شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، که شام امروز در پایان نشست وزیران دفاع ناتو، در یک نشست خبری سخن می‌زد، تأکید کرد که طالبان باید به‌گونۀ واقعی صلح کنند: «طالبان باید تعهدات شان را عملی کنند، در گفت‌وگوهای میان افغانان سهم بگیرند و برای صلح پایدار در افغانستان صلح کنند».

او می‌گوید که خشونت‌ها از سوی طالبان به پیمانه‌یی که توقع می‌رفت کاهش نیافته‌اند و طالبان باید خشونت‌ها در افغانستان را کاهش بدهند.

دبیرکل ناتو، تأکید کرد که طالبان باید رابطه‌ شان را با گروه‌های هراس‌افگن از جمله القاعده قطع کنند.

او در بخش دیگر از سخنانش افزود که متحدان ناتو به تعهدات شان به امنیت افغانستان قویأ پایبند استند. به گفتۀ او این تعهدات برای صلح در افغانستان حیاتی است.

 آیا ناتو به اردوی صلیبیان مبدل میگردد؟ - اسپوتنیک افغانستان
استولتنبرگ: شرایط در افغانستان شکننده است

استولتنبرگ افزود: «متحدان ناتو تعهد قوی شان را برای امنیت درازمدت افغانستان تجدید کردند. این تعهدات برای تضمین پیشرفت روند صلح حیاتی است».

دبیرکل ناتو می‌گوید که این سازمان ازبهر برقراری صلح در افغانستان میزان نیروهایش را در افغانستان تنظیم می‌کند و قرار است در این راستا در مشوره با متحدان ناتو بیشتر کار شود.

او گفت که ناتو نیروهایش در افغانستان را کاهش خواهد داد؛ اما این روند وابسته به شرایط خواهد بود.

با این حال، مأموریت ایالات متحدۀ امریکا در ناتو می‌گوید که متحدان و هم‌کاران این سازمان به تعهدات درازمدت امنیتی و ثبات شان در افغانستان متعد استند تا اطمینان یابند که خاک افغانستان دیگر هرگز از سوی هراس‌افگنان برای تهدید متحدان ناتو استفاده نشود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала