کیم جونگ اون، دوباره ناپدید شده است

© AFP 2023 / KCNA VIA KNSЛидер КНДР Ким Чен Ын на мероприятии в честь окончания строительства города в уезде Самджиен в КНДР
Лидер КНДР Ким Чен Ын на мероприятии в честь окончания строительства города в уезде Самджиен в КНДР - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبرگزاری کویای جنوبی می‌گوید که رهبر کوریای شمالی مدت بیش از یک هفته می‌شود که در ملاء عام ظاهر نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری یونهاپ، می‌گوید که آقای اون، بیش از یک هفته می‌شود که در ملاء عام ظاهر نشده است.

آخرین بار که رهبر کوریای شمالی دیده شد، 7 جون بود که در نشست دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کارگران این کشور شرکت کرده بود. خبرگزاری کوریای جنوبی خاطرنشان می‌کند که در این زمان، کیم یو جونگ خواهر ارشد رهبر کوریای شمالی، تقریباً هر روز در بیانیه‌ای اقدامات کوریای جنوبی را محکوم می‌کند.

خواهر کیم جونگ اون کوریایی جنوبی را اخطار داد - اسپوتنیک افغانستان
خواهر کیم جونگ اون کوریایی جنوبی را اخطار داد

این خبرگزاری معتقد است که کیم یو جونگ خواهر رهبر کوریای شمالی بعید است که بدون تایید اون عمل کند. بنابراین، در بیانیه اخیر خواهر کیم جونگ اون، او به اشاره به برادرش گفته است که «با استفاده از اختیارات خود که از جانب مقام معظم رهبری و همچنین حزب و دولت دریافت کرده‌ام، دستور دادم در مقابله با دشمن [کوریای جنوبی] اقدامات قاطعانه بعدی صورت پذیرد».

احتمال داده  می شود که رهبر کوریای شمالی عمداً از شرایط پر تنش فعلی در روابط میان پیونگ یانگ و سئول فاصله گرفته و گویا به این ترتیب می‌خواهد امکان حل و فصل دوباره این روابط را حفظ کند.

کوریای شمالی قصد دارد دوباره به منطقه ضد غیر نظامی در مرز با خود کوریای جنوبی نیرو اعزام کند. سئول اظهار داشت که آماده پاسخگویی شدید به تحریکات نظامی کوریای شمالی و تلاش این کشور برای بی ثبات کردن اوضاع در شبه جزیره کوریا است.

16 جون، کوریای شمالی یک مرکز ارتباطی دو کوریا را در شهر مرزی کائسونگ منفجر کرد. این اتفاق اندکی پس از آن رخ داد که از برنامه های پیونگ یانگ برای تقویت مرز با همسایگان جنوبی این کشور اطلاع حاصل شد. وزیر اتحاد کوریا توضیح داد که طرف کوریا شمالی انفجار فوق‌الذکر را پیشاپیش برنامه‌ریزی کرده  و آشکارا آن را اعلام نموده بود.

چند روز قبل از این حادثه، کیم یو جونگ خواهر رهبر کوریای شمالی، مرکز امنیتی دو کوریا را بی‌فایده خوانده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала