پیش بینی گرمای مرگبار و غیر معمول

© Sputnik / Alexei Danichevپیش بینی گرمای مرگبار و غیر معمول
پیش بینی گرمای مرگبار و غیر معمول     - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محققان چین در یک مطالعه دلیل بروز گرمای شدید سال های پسین را مشخص کردند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان چینی علت امواج گرمای شدید را که در سالهای اخیر منجر به مرگ و میر های مکرر و خسارت زیاد برای کشاورزان شده است، شناسایی نمودند.

معلوم شد که امواج گرما با آنتی سیکلون های غیر طبیعی در شمال شرقی آسیا همراه است که به دلیل گرم شدن کره زمین شدت می یابد.

نتایج این مطالعه در مجله Environmental Research Letters منتشر شده است.

خطر گرما برای تولید مثل انسان   - اسپوتنیک افغانستان
خطر گرما برای تولید مثل انسان

متخصصان گرمای رکورد سال 2018 را که 33 روز در چین به طول انجامید  و باعث بستری شدن بیش از 71 هزار نفر شد، مورد مطالعه قرار دادند.

آنها مشخص كردند كه علت این گرمای کشنده و غیر طبیعی، گردش پایدار جو در قالب آنتی سیکلون  های قدرتمند بوده است .

این نوع قالب آنتی سیکلون   از سال 1991 تا 2017 میلادی بیشتر ظاهر شده بود. تجمع گازهای گلخانه‌ای در جو زمین نیز دلیل دیگر بروز گرمای غیرعادی اعلام شد.

بررسی‌های دقیق علمی نشان می‌دهد که افزایش دما در مقیاس مجموعی کره زمین می‌تواند فاجعه‌هایی جبران‌ناپذیری را به بار آورد. با بالا رفتن دمای کره زمین منابع آب شیرین به‌سرعت کاهش خواهد یافت و مردم علاوه بر بحران جهانی غذا با بحران آب هم دست به گریبان خواهند شد.

 به باور محققان اگر همین حالا برای مقابله با گرمایش کره زمین اقدام نشود بسیار دیر شده و قطعاً خشکسالی‌های عظیم‌تری را تا پنجاه سال آینده شاهد خواهیم بود ولی نباید فراموش کرد برای نجات کره زمین هنوز هم فرصت وجود دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала