دیدگاه همه گیر شناسان درباره مدت زنده ماندن ویروس کرونا در غذاهای یخ زده

© Depositphotos.com / BravissimoSدیدگاه همه گیر شناسان درباره مدت زنده ماندن ویروس کرونا در غذاهای یخ زده
دیدگاه همه گیر شناسان درباره مدت زنده ماندن ویروس کرونا در غذاهای یخ زده  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همه گیر شناسان برجسته اعلام کردند، که ویروس کووید-19 تا مدت طولانی می تواند در غذاهای یخ زده زنده بماند. 

آمار جدید مبتلایان ویروس کرونا در کشور؛ یک شبانه‌روز 793 رویداد تازه  - اسپوتنیک افغانستان
آمار جدید مبتلایان ویروس کرونا در کشور؛ یک شبانه‌روز 793 رویداد تازه
به گزارش اسپوتنیک، وو زوتسو، همه گیر شناس برجسته در مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های پکن گفت: ویروس کرونا می تواند  2 تا 3 ماه در غذاهای یخ زده زنده بماند. بزرگترین بازار عمده فروشی سینفادی، در منطقه فنتای پکن روز شنبه به طور موقت بسته شد. تعطیلی این بازار پس تحقیقات ویروس شناسان که روی تخته برش ماهی قزل آلا ویروس کرونا پیدا کردند، انجام شد.

در حال حاضر، هنوز مشخص نیست، که ویروس با ماهی ارتباط دارد یا خیر، اما بسیاری از سوپر مارکت ها و رستوران ها ماهی و ظروف آن را خارج کرده اند. مقام های این شهر اعلام کردند، که طی یک شبانه‌روز آزمایش گسترده موفق شدند 46 فرد دچار شده بدون نشانه را شناسایی کنند که با این بازار در پیوند بودند و برای آنکه شرایط از کنترل بیرون نشود در این منطقه حکومت نظامی اعلام شد.

این کارشناس در مصاحبه ای با تلویزیون مرکزی چین گفت: "همه نمونه ویروس هایی که ما دریافت کردیم از جاهایی بود که درجه حرارت پایین بود، هر چه درجه حرارت پایین تر باشد، ویروس مدت طولانی تری می تواند زندگی کند. درباره غذاهای یخ زده، ویروس می تواند 2-3 ماه روی چنین سطوحی بماند".

وی افزود: "سعی كنید محصولات كشاورزی وارداتی یا محصولات یخ زده را خریداری نكنید، حتما آنها را بپزید و نباید آنها را خام مصرف کرد".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала