دانشمندان: تمدن های فعال بیگانه در کهکشان راه شیری موجود است

© Photo / ESO/L. Calçadaدانشمندان: تمدن های فعال بیگانه در کهکشان راه شیری موجود است
دانشمندان: تمدن های فعال بیگانه در کهکشان راه شیری موجود است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از محققان در یک پژوهش جدید به این موضوع پی برده‌اند که احتمال وجود بیش از 30 تمدن بیگانه در کهکشان راه شیری وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، در مقاله جدید، پژوهشگران با توجه به نحوه ایجاد زندگی در زمین، سعی کردند به تعداد سیاره‌ها در کهکشان راه شیری با ویژگی‌های مشابه دست پیدا کنند. یافته محققان نشان می‌دهد که احتمالا شمار بالایی تمدن فعال در کهکشان ما وجود دارد.

دانشمندان می گویند: «با این فرض که 5 میلیارد سال زمان برای شکل‌گیری زندگی هوشمند روی سیارات دیگر مانند زمین نیاز است، حداقل باید ده‌ها تمدن فعال در کهکشان ما وجود داشته باشد. این محاسبات را «حد اخترزیست‌شناسی کوپرنیکی» می‌نامند.

تلاش بشر برای توافق با موجودات بیگانه - اسپوتنیک افغانستان
تلاش بشر برای توافق با موجودات بیگانه

حد اخترزیست‌شناسی کوپرنیکی در دو شکل وجود دارد که یکی از آن‌ها حد «ضعیف» است که بیان می‌کند زندگی هوشمند روی هر سیاره‌ای پس از 5 میلیارد سال شکل می‌گیرد. حد بعدی، «قوی» نام دارد که عنوان می‌کند زندگی بین 4،5 تا 5   میلیارد سال پیش ایجاد شده است.

در تحقیق جدید از حد دوم استفاده شده و همچنین یکی از فرضیات آن، توسعه گونه‌های جدید در محیط غنی از فلز است، چرا که انسان نیز در چنین محیط‌هایی شروع به توسعه و پیشرفت کرده است. محققان از چنین فرضیاتی برای درک تعداد سیارات موجود در کهکشان راه ‌شیری که می‌توانند میزبان زندگی باشند، استفاده کردند. کشف تمدن در کهکشان نیازمند دستگاه‌های قدرتمندی برای دریافت سیگنال است. این سیگنال‌ها شامل مخابره رادیویی از ماهواره‌ها و تلویزیون نیز می‌شود. با توجه به این موارد، تخمین زده می‌شود در کهکشان ما 36 تمدن هوشمند وجود دارد.

در حالی که شاید این تعداد تمدن در جهان وجود داشته باشد، ارتباط با آن‌ها سخت خواهد بود. میانگین فاصله ما با هر یک از تمدن‌های احتمالی به 17 هزار سال نوری می‌رسد که برقراری ارتباط را تبدیل به کاری چالش برانگیز می‌کند. برخی سناریوها به این موضوع اشاره دارند که ما تنها تمدن پیشرفته در کهکشان هستیم و سایر تمدن‌ها پیش از اینکه توسط ما شناسایی شوند، از بین رفته‌اند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала