کوریای شمالی همسایه جنوبی خود را به "اقدام نظامی" هشدار داد

© AFP 2023 / Ed Jones Ed Jones کوریای شمالی همسایه جنوبی خود را به "اقدام نظامی" هشدار داد
 کوریای شمالی همسایه جنوبی خود را به اقدام نظامی هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای شمالی اعلام کرد که در پی اقدامات توهین آمیز کوریای جنوبی علیه مقامات این کشور به ارتش برای بررسی اقدام نظامی دستور داده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه  Rodong Sinmun کوریای شمالی نوشت: در پی اقدامات توهین آمیز کوریای جنوبی علیه مقامات این کشور به ارتش دستور داده شده است تا برای پاسخ تلاقی جویانه آمادگی های لازم را داشته باشند.

در این گزارش گفته شده است که  ارتش انقلابی و مقتدر کوریای شمالی دست به اقدامات تلافی جویانه بی امان خواهد زد و انتقام مردمی را که از هر زمانی خشمگین تر هستند خواهد گرفت.

روزنامه افزوده است که مردم و سربازان این کشور اجازه نخواهند داد تا هویت رهبر عالی قدر خدشه دار شود و برنامه تلافی جویانه در دستور کار است تا این خشم به نمایش گذاشته شود.

Лидеры Северной и Южной Корей Ким Чен Ын и Мун Чжэ Ин во время встречи в деревне Пханмунджом в демилитаризованной зоне, разделяющей две Кореи - اسپوتنیک افغانستان
قطع خطوط ارتباطی میان دو کوریا

از زمان ادامه پخش اعلامیه‌ها و شب‌نامه‌های هوایی توسط فعالان کوریای جنوبی در مرز کوریای شمالی، پیونگ‌یانگ چند بار تهدید به واکنش کرده و اخیر تمامی خطوط ارتباطی با دولت و ارتش کره جنوبی را نیز قطع کرده است.

پیش از این در تاریخ 13 جون کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی ضمن ابراز خشم از توزیع اعلامیه در مناطق مرزی دو کشور، به سئول هشدار داد که چنانچه توزیع اعلامیه‌های ضد حکومتی در میان شهروندان کوریای شمالی متوقف نشود، پیمان نظامی بین دو کوربا که در سال 2018 امضا شده فسخ خواهد شد.

این تهدیدها در حالی است که «کیم جونگ اون» رهبر کوریای شمالی و «مون جائه این» رئیسجمهوری کوریای جنوبی در سال 2018 سه بار با هم دیدار کردند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала