Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

ورود 50 لاری،حامل تجهیزات آمریکایی به سوریه برای غارت نفت

© Sputnikورود 50 کامیون حامل تجهیزات آمریکایی به سوریه برای غارت نفت این کشور
ورود 50 کامیون حامل تجهیزات آمریکایی به سوریه برای غارت نفت این کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آمریکا در ادامه سیاست‌های اشغالگرانه خود، یک کاروان حامل تجهیزات و تسلیحات را بدون اجازه دولت سوریه، از عراق وارد این کشور کرد

به گزارش اسپوتنیک، منابع سوریه‌ امروز یکشنبه از ورود یک کاروان متشکل از خودروهای نظامی آمریکایی از خاک عراق به سوریه خبر دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که «نیروهای اشغالگر آمریکایی از طریق گذرگاه غیرقانونی "الولید" در ولایت الحسکه، وارد خاک سوریه شده‌اند». در این کاروان نظامی، ۵۰ لاری و تریلی‌های حامل تانکر و سوخت با پشتیبانی موترهای زرهی از نوع "هامر" وجود داشته است.

این اقدام نقض مجدد قوانین بین‌الملل و حاکمیت ملی سوریه است و نیروهای آمریکایی طی ماه‌های گذشته هزاران لاری حامل تسلیحات و تجهیزات نظامی و لجستیکی را به ولایت حسکه سوریه منتقل کرده‌اند.

براساس این گزارش، این اقدام آمریکایی‌ها با هدف چپاول و غارت نفت سوریه و منابع طبیعی این کشور صورت می‌گیرد.

مقامات آمریکایی از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مشاوران او، بارها به صراحت حضور غیرقانونی خود در سوریه را به چاه‌های نفت این کشور گره زده و گفته‌اند نیروهای آمریکایی از این چاه‌ها حمایت می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала