رهبران افغانستان، ناقضان اصلی قوانین مبارزه با کرونا

© Photo / ارگرهبران افغانستان، ناقضان اصلی قوانین مبارزه با کرونا
رهبران افغانستان، ناقضان اصلی قوانین مبارزه با کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات بلندپایه افغانستان قوانین وضع شده توسط حکومت برای مبارزه با کووید ۱۹ را رعایت نمی‌کنند.

حکومت افغانستان به تاریخ ۱۷ جوزا (۶ جون) اعلام کرد که پوشیدن ماسک برای تمام شهروندان حتمی است، اما در تصاویر دیدارهای رهبران حکومت دیده می‌شود که آنها این قانون را رعایت نمی‌کنند.

روز چهارشنبه، محمد اشرف غنی، رئيس جمهور افغانستان، عبدالله عبدالله، رئيس شورای عالی صلح و حامد کرزی، رئيس جمهور پیشین کشور با نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان و دیپلومات‌های امریکایی در کابل ملاقات نمودند. در تصاویر نشرشده توسط صفحه رسمی عبدالله عبدالله دیده می‌شود که عبدالله و کرزی اصلا ماسک ندارند، رئيس جمهور غنی ماسک دارد اما ماسک بینی و دهنش را نپوشانیده بلکه زیر زنخش قرار دارد. این در حالیست که تمام دیپلومات‌های امریکایی ماسک پوشیده بودند.

صفحه فیسبوک عبدالله عبدالله نشان می‌دهد که او در اکثریت دیدار های اخیرش ماسک ندارد.

تصاویر دیگر از ارگ ریاست جمهوری نشان می‌دهد که معاون رئيس جمهور، مشاور امنیت ملی و رئيس اداره امور ریاست جمهوری نیز از ماسک استفاده نمی‌کنند.

-       مراسم فاتحه مولوی ایاز نیازی، برگزار شده توسط صلاح الدین ربانی، وزیر خارجه پیشین و رئيس حزب جمعیت اسلامی افغانستان در کابل.

-       چندی قبل معاون اول ریاست جمهوری و مشاور امنیت ملی به ولایت پنجشیر سفر داشتند، اما تمام تصاویر نشرشده حاکی آن است که هیچ یک از اعضای این هیئت فاصله اجتماعی را مراعات نمی‌کند.

​امروز (یکشنبه، ۲۵ جوزا) وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرد که با اضافه شدن ۶۶۴ مورد جدید ویروس کرونا در شبانه روز گذشته، اکنون شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۲۴۷۶۶ تن رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала