ترامپ: وظیفه نیروهای امریکایی نیست که مناقشات باستانی کشورهای دیگر را حل‌وفصل کنند

© REUTERS / Yuri Gripasترامپ: وظیفه نیروهای امریکایی نیست که مناقشات باستانی کشورهای دیگر را حل و فصل کنند
ترامپ: وظیفه نیروهای امریکایی نیست که مناقشات باستانی کشورهای دیگر را حل و فصل کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا با اشاره تلویحی به تلاش این کشور برای خروج از باتلاق جنگ در عراق و افغانستان، بار دیگر مدعی شد که دولتش به دنبال پایان دادن به «عصر جنگ‌های بی‌پایان» است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه سی‌بی‌اس، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا روز شنبه طی سخنانی در افتتاحیه مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان آکادمی نظامی امریکا در وست‌پوینت مدعی شد که دولتش در حال پایان دادن به حضور نظامی خود در کشورهایی است که به گفته او بسیاری از شهروندان امریکایی حتی نامشان را هم نشنیده‌اند.

ترامپ احتمال شکست در انتخابات را پذیرفت - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ احتمال شکست در انتخابات را پذیرفت

رئیس‌جمهور ترامپ با اشاره تلویحی به دخالت‌های منجر به شکست امریکا در کشورهای افغانستان و عراق و تلاش این کشور برای خروج از باتلاق جنگ‌های بی‌پایان پس از حدود دو دهه، اظهار داشت: «این وظیفه نیروهای آمریکایی نیست که مناقشات باستانی را در سرزمین‌های دوردستی که بسیاری از مردم حتی نامشان را هم نشنیده‌اند، حل و فصل کنند».

وی افزود: «ما پولیس جهان نیستیم، اما به دشمنانمان هشدار می‌دهیم که اگر مردم ما تهدید شوند، هرگز و به هیچ وجه برای اقدام درنگ نخواهیم کرد و از این پس فقط برای پیروز شدن می‌جنگیم. به همین منظور دولت من یک برنامه بزرگ را برای بازسازی ارتش آغاز کرده است».

خارج کردن نیروهای نظامی امریکا از افغانستان و عراق و پایان بخشیدن به «جنگ‌های بی‌پایان» یکی از مهم‌ترین وعده‌های ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی وی در سال 2016 بوده است.

قابل ذکر است که روز شنبه (10 حوت) سال گذشته طی یک مراسم تشریفاتی در پایتخت قطر، ایالات متحده امریکا و گروه طالبان نخستین توافق‌نامه شان را پس از 18 سال جنگ، به امضا رسانیدند.

براساس این توافق‌نامه، نیروهای خارجی باید در جریان 14 ماه از افغانستان خارج شوند و مذاکرات بین‌الافغانی پس از تبادله زندانیان در ماه مارچ برگزار شود.

با وجود توافقات انجام شده برای کاهش نیروهای امریکا در افغانستان و عراق ، آمارهای رسمی پنتاگون نشان می‌دهد که طی یک سال اخیر تعداد نیروهای امریکایی در برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان و اردن افزایش محسوسی داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала