بحران کرونا در هرات؛ 280 تن مشکوک به کرونا طی یک هفته وفات کرده اند

© Photo / ARGبحران کرونا در هرات؛ 280 تن مشکوک به کرونا طی یک هفته وفات کرده اند
بحران کرونا در هرات؛ 280 تن مشکوک به کرونا طی یک هفته وفات کرده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
والی هرات امروز اعلام کرده است که طی یک هفته گذشته به تعداد 280 تن که مشکوک به ویروس کرونا بوده اند و به شفاخانه مراجعه نکردند وفات کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، سیدعبدالوحید قتالی، والی هرات در یک کنفرانس خبری امروز، شنبه (13جون) در پیوند به مرگ و میر تعداد از افراد مشکوک ناشی از ویروس کرونا در این ولایت گفته است که طی یک هفته گذشته تقریبآ 280 تن جان‌های خود را از دست داده اند.
آقای قتالی در ادامه گفته است که بررسی‌ها در مورد تشخیص موارد فوتی ناشی از ویروس کرونا و مشکوک به این ویروس جریان دارد.

ویروس کرونا؛ ابتلای 181 نفر در 24 ساعت گذشته در هرات  - اسپوتنیک افغانستان
ویروس کرونا؛ ابتلای 181 نفر در 24 ساعت گذشته در هرات

ازسویی هم محمدرفیق شیرزی، سخن‌گوی ریاست صحت عامه‌ی هرات نیز گفته است که تا روز گذشته 89 تن به اثر مبتلا به ویروس کرونا جان‌های خود را ازدست داده اند.
این آمار مربوط آن تعداد از جان‌باختگان ویروس کرونا می‌شود که قبل از فوت‌شان، آزمایش ویروس کرونا داده و نتایج آزمایش‌شان نیز مثبت تشخیص شده است. اما آن عده از جان‌باختگانی که مبتلا به این ویروس بوده‌اند، ولی قبل از فوت‌شان ابتلای‌شان به کرونا تشخیص نشده، در جمع فوتی‌ها کرونا شمرده نمی‌شوند.
وزارت صحت عامه کشور، با نشر آمار روزانه بیماران و قربانیان ویروس کرونا (COVID-19) از ثبت556 مورد تازه ابتلا به کرونا خبر داده است. بدین ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در کشور 24 هزار و 102 نفر افزایش یافته‌ است.
بر اساس معلومات این وزارت، در 24 ساعت گذشته، 5 فرد مبتلا به کرونا جان باخته‌اند که با مرگ این افراد شمار کل قربانیان ویروس کرونا در کشور به 451 نفر رسیده ‌است.
همچنین وزارت صحت عامه گفته‌ است که در شبانه‌روز گذشته، 273 فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته و شمار بهبود یافتگان به چهار هزار و 201 نفر افزایش یافته است.
این آمار در حالی منتشر شده است که گفته می‌شود شماری از خانواده‌هایی که نشانه‌های ویروس کرونا (COVID-19) را دارند، به بیمارستان نمی‌روند و می‌گویند که اعتماد شان را نسبت به بیمارستان های (COVID-19 در کشور از دست داده‌اند.
گفتنی‌ است که افغانستان در حال حاضر اوج بیماری کرونا را تجربه می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала