شرکت سران افغانستان و ایران در نشست سازمان شانگهای

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان همکاری شانگهای
سازمان همکاری شانگهای - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرمنشی سازمان ملل و سران افغانستان و ایران در نشست سازمان همکاری شانگهای شرکت می نمایند.

 ولادیمیر نوروف دبیرکل سازمان همکاری شانگهای امروز جمعه گفت، در نشست آتی سازمان همکاری شانگهای در سنت پترزبورگ که به پاییز موکول شده است، قرار است دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین سران کشورهای ایران، افغانستان، مغولستان و برخی کشورهای دیگر حضور یابند.

 خواست سازمان همکاری شانگهای از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
خواست سازمان همکاری شانگهای از افغانستان

نشست های بریکس و سازمان همکاری شانگهای قرار بود 23-21 ژوئیه برگزار شود، اما به دنبال شیوع کرونا این نشستها به پاییز موکول گردید.

نوروف در جمع خبرنگاران گفت: "در نشست سازمان همکاری شانگهای در سنت پترزبورگ، علاوه بر سران کشورهای عضو این سازمان، قرار است سران کشورهای افغانستان، بلاروس، ایران و مغولستان به عنوان سران کشورهای ناظر در این سازمان و ویتنام به عنوان نماینده آ سه آن و ترکمنستان به عنوان مهمان افتخاری کشور میزبان، دبیرکل سازمان ملل و مقامات عالی کشورهای مستقل مشترک المنافع، سازمان پیمان امنیت جمعی و کمیسیون اقتصادی اوراسیا حضور پیدا کنند."

وی در ادامه ابراز اطمینان کرد که با بهبود وضعیت اپیدمیولوژیک امکان اجرایی کردن سایر برنامه های این سازمان از جمله دیدارهای حضوری وزرای خارجه و هماهنگ کنندگان ملی و سایر برنامه نیز فراهم شود.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی است که در سال 2001 از سوی سران چین، روسیه، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان و ازبکستان پایه گذاری شد. 9 ژوئن 2017 در نشست این سازمان در قزاقستان، عضویت هند و پاکستان به تصویب اعضا رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала