بکارگیری از پلاسمای خون درمان شدگان برای درمان بیماران کرونایی در بلخ

© Sputnik / Evgeniy Samarin /  مراجعه به بانک تصاویر بکارگیری از پلاسمای خون درمان شدگان برای درمان بیماران کرونایی در بلخ
بکارگیری از پلاسمای خون درمان شدگان برای درمان بیماران کرونایی در بلخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست صحت عامه بلخ از بکارگیری پلاسمان خون درمان شدگان کرونایی برای درمان بیماران کرونایی در این ولایت خبر داد. 
کرونا در بلخ؛ ابتلای 34 نفر طی یک شبانه روز گذشته  - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در بلخ؛ ابتلای 34 نفر طی یک شبانه روز گذشته

به گزارش اسپوتنیک، ریاست صحت عامه بلخ نوشت: روش درمانی با بکارگیری از پلاسمای خون درمان شدگان بیماری کووید – ۱۹ را روی شش بیمار به صورت موفقانه‌ تطبیق کرده است.

در خبرنامه این ریاست آمده است، که تطبیق موفقانه پلازما در ولایت بلخ باستان چپن سفید ما «نخبه گان بلخ بامی» امروز در وضعیت بحرانی کرونا در کشور افتخار آفریدند. به ابتکار و همت کارشناسان و همکاران بانک خون درمانگاه حوزوی ابوعلی سینای بلخی برای نخستین بار در سطح ۳۴ ولایت کشور، تطبیق پلازما به شش نفر مصاب کوید ۱۹ با وضعیت وخیم موفقانه انجام یافت و به فضل خداوند وضعیت عمومی بیماران رو به بهبودی است، این ابتکار ثبت صفحات زرین تاریخ سکتور صحت و بلخ باستان خواهد شد، سپاسگزارم از زحمات همکاران گرامی ما.

یادآوری می کنیم، که وزارت صحت عامه افغانستان پیش از این گفته بود، که که به زودی روش درمانی استفاده از پلاسمای خون بهبودیافته‌گان بیماری کووید – ۱۹ را برای درمان دیگر دچار شدگان ویروس کرونا آغاز می‌کند.

فیروزالدین فیروز وزیر پیشین صحت عامه افغانستان گفته بود، که روش استفاده از خون بهبودیافته‌گان بیماری کووید-۱۹ در برخی از کشورها از جمله در چین برای درمان دچارشدگان به ویروس کرونا، موثر بوده است.

 فیروز در آن زمان، شیوه بکارگیری از پلاسمای خون بهبودیافته‌گان بیماری کووید – ۱۹ را موثرترین روش درمانی برای بیماران کووید – ۱۹ خوانده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала