صنعت گاز بدترین بحران تاریخ خود را تجربه خواهد کرد

© Sputnik / Ivan Rudnev /  مراجعه به بانک تصاویر Газокомпрессорная станция на участке газопровода «Ямал–Европа»
Газокомпрессорная станция на участке газопровода «Ямал–Европа» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان معتقدند که تقاضای گاز در سال 2020 میلادی ممکن است 4 درصد یا 150 میلیارد متر مکعب کاهش یابد که این بزرگترین بحران صنعت در طول تاریخ خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی، تقاضای جهانی برای گاز طبیعی از سال 2021 میلادی به دلیل پایین آمدن قیمت‌ها و از سرگیری فعالیت‌ اقتصادی شروع به بازیابی می‌کند و تا سال 2025 میلادی به‌طور ثابت 1.5 درصد رشد خواهد کرد.

خریداری بسته‌ی ریکاردی لوله‌های گاز توسط گازپروم روسیه - اسپوتنیک افغانستان
خریداری بسته‌ی ریکاردی لوله‌های گاز توسط گازپروم روسیه

گاز بیشترین میزان تقاضا در صنعت است که حدود 40 درصد تقاضای اضافی را شامل می‌شود. از بین کشورها، چین با رشد متوسط 130 میلیارد متر مکعب گاز در سال را مصرف خواهد کرد.

به گفته کارشناسان، روسیه به دومین محرک رشد بازار گاز طبیعی تبدیل خواهد شد. در این دوره از سال 2021 تا 2025 روسیه حدود یک پنجم از رشد تولید گاز جهان را به خود اختصاص خواهد داد. در همین زمان، امریکا در رده نخست قرار خواهد گرفت که سالانه تولید را به 1.2 درصد افزایش و از یک تریلیون متر مکعب در سال فراتر خواهد رفت.

پیش از این، گازپروم بزرگترین قرارداد تامین گاز خود را در روسیه امضا کرده بود. مدت قرارداد 20 سال و حجم آن 900 میلیارد متر مکعب است. این توافق‌نامه با (RusHimAlliance LLC) به امضا رسید که نیمی از آن متعلق به خود گازپروم و دیگری برای (Rusgazdobycha JSC) است. این شرکت اپراتور ساخت مجتمع فرآوری و مایع سازی گاز طبیعی در منطقه «اوست لوگا» لنینگراد است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала