کمک ۲۰۰ میلیون دالری بانک جهانی به افغانستان

CC0 / Pixabay / کمک ۲۰۰ میلیون دالری بانک جهانی به افغانستان
کمک ۲۰۰ میلیون دالری بانک جهانی به افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت مالیه افغانستان برای بدست آوردن بسته دو صد میلیون دالری با بانک جهانی گفت و گو کرده است.
کمک‌ بانک جهانی به وزارت صحت ‌عامۀ افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
کمک‌ بانک جهانی به وزارت صحت‌ عامۀ افغانستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، مسئولان در وزارت مالیه افغانستان می گویند، که این بسته در سال روان میلادی برای منظوری بسته کمکی بانک جهانی به بورد اجرایی این بانک سپرده شده و اکنون افغانستان می تواند آنرا به دست بیاورد.

بانک جهانی پیشنهاد بسته تشویقی دو صد میلیون دالری را به افغانستان، منظور کرده است. این کمک افزون بر تقویه ی بودجه ملی در مبارزه با ویروس کرونا نیز مصرف می شود.

مسئولان در وزارت مالیه می گویند، که این بسته کمکی با برنامه ویژه ای صورت می گیرد که از سوی بانک جهانی و حکومت افغانستان تهیه می شود.

شمروز خان مسجدی، سخنگوی وزارت مالیه، می گوید: "این کمک دو صد میلیون دالری بسته تشویقی بانک جهانی است که با افغانستان صورت می گیرد. بیشتر این کمک را حکومت به گونه اختیاری در اولویت های خود مصرف می کند".

آگاهان اقتصادی به این باور اند که، اقتصاد افغانستان از اثر گسترش ویروس کرونا با مشکلات روبرو شده است. آنان این کمک بانک جهانی را حیاتی خوانده و خواهان مدیریت درست آن میباشند.

کمال الدین کاکر، آگاه اقتصادی، چنین می گوید: "شماری از نهاد های بین المللی به شمول بانک جهانی کمک هایی را با افغانستان انجام داده اند که حکومت باید برای مدیریت مصرف آن برنامه های خوبی را بسازد تا از فساد جلوگیری شود".

به باور آگاهان اقتصادی، اگر وزارت مالیه در مصرف کمک های جهانی شفافیت را در نظر نداشته باشد، حکومت با بحران مالی روبرو خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала