منابع: مریضی که از دوای یونانی الکوزی استفاده کرده بود فوت کرد

© Photo / MoPH facebookمنابع: مریضی که از دوای یونانی الکوزی استفاده کرده بود فوت کرد
منابع: مریضی که از دوای یونانی الکوزی استفاده کرده بود فوت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع خبری در ولایت هرات از مرگ یک تن از مبتلایان مشکوک به کرونا که از دوای یونانی حکیم الکوزی استفاده کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه 8صبح، مقامات در ولایت هرات اعلام کرده اند که جسد یک فرد مشکوک به کرونا از محل توزیع قطره گیاهی حکیم الکوزی یافت شده است.
در همین حال داکتر محمدآصف کبیر، معاون ریاست صحت عامه هرات، به این روزنامه گفته است که کارمندان ریاست صحت عامه، بررسی‌ها برای مشخص شدن اینکه آیا شخص فوت شده از این قطره استفاده کرد است را آغاز کرده‌اند.

حکیم الکوزی، فردی که ادعای ساخت واکسین کرونا ویروس را دارد - اسپوتنیک افغانستان
واکسین کروناویروس محصول حکیم الکوزی شامل انواع مواد مخدر است

از سویی هم اقارب این شخص گفته اند که قطره گیاهی حکیم الکوزی، عامل مرگش بوده است.
در عین حال شخصی که نخواسته اسمش گرفته شود به این آژانس می‌گوید که فرد وفات شده مبتلا به کرونا بوده که توسط کارمندان ریاست صحت عامه هرات به درمانگاه کووید-19 منتقل شده است.
حکیم الکوزی خودش را طبیب یونانی معرفی می‌کند. نام این طبیب پس از آن زبان زد مردم شد که با دادن سه قطر واکسین خود ساخته اش در نیم پیاله آب گرم به بیماران شماری از آنان ادعا کردند که صحت‌یاب شده اند. اما به تاز‌گی وزارت صحت تشخیص داده است که در این دارو بیشتر موادمخدر به کار رفته است – ادعایی که از سوی نزدیکان حکیم الکوزی رد شده اند.
از سویی هم وحیدمجروح معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه چهارشنبه (14جوزا) در نشست مشترک خبری با عبدالمنان شیوای شرق، معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ و رییس کمیته اگاهی دهی ویروس کرونا گفت محصولی که از سوی حکیم الکوزی به مردم به عنوان واکسین کرونا عرضه می‌شود، در لابراتوار مرکزی این وزارت بررسی و در ترکیبات بر علاوه برخی از گیاهان از انواع مواد مخدر از جمله مورفین و تریاک کار گرفته شده است.
این همه در حالی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور افزایش یافته است و بر اساس امار رسمی وزارت صحت تاکنون شمار مبتلایان به بیش از 21 هزار تن رسیده که از این میان 384 تن آنان جانباخته و نیز دو هزار و 651 تن دیگر آنان بهبود یافته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала