Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اسطورۀ منچستریونایتد در سن 78 سالگی درگذشت

© REUTERS / Jason CairnduffBritain Soccer Football - Manchester United v AFC Bournemouth - Barclays Premier League - Old Trafford - 15/5/16 General view inside the ground before the game
Britain Soccer Football - Manchester United v AFC Bournemouth - Barclays Premier League - Old Trafford - 15/5/16 General view inside the ground before the game  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بازیکنی که در سال 1968 همراه منچستریونایتد قهرمان جام اروپا شد، در سن 78 سالگی از دنیا رفت

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از سایت «گل»، تونی دان‌ مدافع ایرلندی سال‌های 1960 تا 1973 روز گذشته درگذشت. دان در سال 1960 از شلبورن به شیاطین سرخ پیوست و سپس با انجام 535 بازی برای این تیم، به هشتمین نفر در فهرست بازیکنانی که بیشترین بازی را برای منچستریونایتد انجام داده اند تبدیل شد.

وی به مدت 13 سال در تیم اولدترافوردی بازی کرد و یکی از اسطوره‌های شیاطین سرخ شد. او در آغاز دهه 60 با ترک تیم شلبورن در ازای 5 هزار پوند به اولدترافورد آمد. مدافع چپ عضو تیمی بود که برد خاطره انگیز 4 بر یک مقابل بنفیکا در فینال جام باشگاه‌های اروپا در ومبلی را کسب کرد. 

این مدافع ایرلندی زیر نظر مت‌ باسبی، مربی بزرگ پیشین تیم موفق شد 2 عنوان قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی را در ویترین افتخاراتش ثبت کند. در سال 2011  باشگاه منچستر یونایتد 4 مدال او، از جمله مدال قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا را در حراجی به قیمت 44000 پوند خریداری کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала