استولتنبرگ: مذاکرات میان افغان‌ها تنها راهی به سوی صلح است

© AFP 2023 / Mandel Ngan استولتنبرگ: مذاکرات میان افغان‌ها تنها راهی به سوی صلح است
استولتنبرگ: مذاکرات میان افغان‌ها تنها راهی به سوی صلح است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر کل ناتو می‌گوید که صلح پایدار در افغانستان تنها در صورتی ممکن خواهد شد که مذاکرات بین‌الافغانی و یک روند صلح با هدایت خود افغان‌ها انجام شود.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در نشستی گفت که ناتو از روند صلح به رهبری و مالکیت افغانان پشتیبانی می‌کند و به گفتۀ او نشست میان افغانان راهی به سوی تأمین صلح در افغانستان است.

او گفت که ناتو از توافق میان امریکا و طالبان پشتیبانی می‌کند به خاطری که این توافق نخستین نقطه به سوی صلح دوامدار در افغانستان است.

توافق طالبان برای آغاز نشست بین‌الافغانی   - اسپوتنیک افغانستان
توافق طالبان برای آغاز نشست بین‌الافغانی

و به گفتۀ او، صلح دوامدار تنها با داشتن گفتگوهای میان افغانان، و یک روند صلح به رهبری و مالکیت افغانان، به دست می آید.

آقای استولتنبرگ همچنین گفت که ناتو روی توانمند سازی افغانان برای مبارزه با هراس افگنی و باثبات سازی کشور شان، متمرکز است.

این در حالی است که تلاش‌ها از سوی حکومت افغانستان و نیز زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان، ادامه دارند تا گفتگوهای میان افغانان در آینده نزدیک آغاز شوند.

به گفتۀ یک سخنگوی طالبان، آقای خلیلزاد روز دوشنبه با عبدالغنی برادر معاون طالبان در باره آغاز مذاکرات میان افغانان و روند رهایی زندانیان گفتگو کرد.

از سویی هم وزارت خارجه پاکستان می‌گوید که آقای خلیل‌زاد در دیدارش با رییس ستاد ارتش پاکستان در باره آغاز گفتگوها میان افغانان، کاهش خشونت‌ها و رهایی زندانیان گفت‌وگوهایی داشته است.

حکومت افغانستان هم از آماده‌گی‌ها برای شرکت در نشست میان افغانان اطمینان خبر داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала