دبیرکل ناتو: باید به تقویت چین پاسخ دهیم

© AFP 2023 / Mandel Ngan دبیرکل ناتو: باید به تقویت چین پاسخ دهیم
دبیرکل ناتو: باید به تقویت چین پاسخ دهیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل ناتو می‌گوید که کشورهای عضو ناتو تقویت قدرت چین، رشد اقتصادی و سیاست خارجی فعال این کشور را بدون جواب نخواهند گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، ینس استولتنبرگ، دبیرکل اتحاد آتلانتیک شمالی، امروز (دوشنبه، ۸ جون) با ارایه استراتژی توسعه بلوک نظامی تا سال ۲۰۳۰، اظهار داشت: "چین به زودی به اقتصاد اصلی جهان تبدیل خواهد شد، دارای دومین بودجه بزرگ نظامی است، سرمایه گذاری‌های قابل توجه‌ی در فناوری مدرن و راکت‌هایی که می‌توانند به کشورهای ناتو برسند انجام می‌دهد، در فضای مجازی به ما نزدیک می‌شود، در قطب شمال، در افریقا در زیرساخت‌ها سرمایه گذاری می‌کند و به طور فزاینده ای با روسیه همکاری می‌کند. همه اینها برای امنیت متحدین ما بدون عواقب نیست. به همین دلیل، باید به این امر پاسخ دهیم".

وزیر خارجه آلمان: چین ابرقدرت آینده خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
وزیر خارجه آلمان: چین ابرقدرت آینده است

وی یادآوری کرد که موضوع تقویت چین در اجلاس اتحادیه ناتو در ماه دسمبر سال گذشته در لندن نیز مورد بحث قرار گرفته بود.

استولتنبرگ افزود: "رهبران کشورهای عضو ناتو در اجلاس در لندن در ماه دسمبر گفتند که باید درمورد مسایل امنیتی در پرتو زمینه تقویت قدرت چین، فکر کنیم. در این رشد مزایایی هم وجود دارد: توسعه چین منجر به رشد در منطقه می‌شود، میلیون‌ها نفر توانستند فقر را پشت سر بگذارند. اما این رشد باعث نگرانی متحدین ما نیز می‌شود".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала