وزارت تحصیلات عالی خواهان پیگیری عاجل پروندۀ جان باختن ایاز نیازی شد

© Sputnik / JAKوزارت تحصیلات عالی خواهان پیگیری عاجل پروندۀ جان باختن ایاز نیازی شد
وزارت تحصیلات عالی خواهان پیگیری عاجل پروندۀ جان باختن ایاز نیازی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دوکتور ایاز نیازی شام‌گاۀ روز سه‌شنبۀ هفتۀ پیش در یک انفجار در داخل مسجد وزیر اکبر خان جان باخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، پس از آنکه خطیب مسجد وزیر اکبرخان در یک انفجار در داخل مسجد جان باخت. یک هیئت شش نفری برای بررسی این رویداد از سوی حکومت ایجاد شد، اما از نتایج کار این هیئت هنوز خبری نیست.

مراسم تشبیح جنازه داکتر ایاز نیازی - اسپوتنیک افغانستان
مراسم تشییع جنازه مولوی ایاز نیازی در ورزشگاه غازی - کابل

عبدالتواب بالاکرزی، سرپرست وزارت تحصیلات عالی می‌گوید که حکومت نباید در بررسی این رویداد کوتاهی کند: «خواست ما خواست تمام ملت است که این قضیه باید بصورت جدی پیگیری شود و به مردم واضیح شود.»
از سوی هم پسر بزرگ ایاز نیازی از ادامه راه پدر سخن گفت: "اگر این‌ها مجاهدین را ازبین می‌برند و یا یک مجاهد را ازبین می‌برد، آیا به نظر شما جهاد ازبین می‌رود؟ جهاد توقف خواهد کرد؟ نه خیر."
در همین حال شماری از شهروندان کشور، نهادهای امنیتی را به کوتاهی در جلوگیری از رویدادهای هراس‌افگنانه متهم می‌کنند و می‌گویند که آنان پس از هر رویداد با بستن جاده مردم را به مشکل روبه‌رو می‌سازند.
در عین حال یک تن از باشندگان شهر کابل در واکنش به کشته شدن ملا مسجد وزیر اکبرخان می‌گوید: "وقتی یک حمله به وقوع می‌پیوندد نیروهای امنیتی دست به کار می‌شوند. پیش از وقوع رویداد، نیروهای امنیتی ما در خواب غفلت استند.»
گفتنی است که دکتورمحمد ایاز نیازی استاد پوهنځی شرعیات پوهنتون کابل و خطیب مسجد جامع وزیر محمد اکبرخان، روز سه شنبه، مؤرخ 13 جوزا در اثر یک ماین جاسازی شده در داخل مسجد به شهادت رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала