تغییر موضع سازمان جهانی بهداشت؛ پوشیدن ماسک برای همه اجباری شود

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر تغییر موضع سازمان جهانی بهداشت؛ پوشیدن ماسک برای همه اجبار شود
تغییر موضع سازمان جهانی بهداشت؛ پوشیدن ماسک برای همه اجبار شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان بهداشت جهانی در تازه‌ترین دستورالعمل خود خواستار استفاده اجباری از ماسک شده است.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان جهانی بهداشت که قبلاً اعلام کرده بود شواهد کافی وجود ندارد برای اینکه نشان دهد افراد سالم هم باید ماسک بزنند، اکنون اعلام کرده استفاده از ماسک یکی از راه‌های مؤثر در جلوگیری از شیوع ویروس کروناست.

در این گزارش تاکید شده که پژوهشگران بر اهمیت استفاده از ماسک‌ها، به‌طور ویژه ماسک‌های ان- 95 یا رسپیراتورها، در تأسیسات درمانی و پزشکی، و در میان امدادگران و کادر درمان، تأکید مشخصی کرده‌اند.

محققان: ویروس کرونا 7 روز بر روی ماسک باقی می‌ماند - اسپوتنیک افغانستان
محققان: ویروس کرونا 7 روز بر روی ماسک باقی می‌ماند

بنا به توصیه‌نامه جدید سازمان جهانی بهداشت و بر اساس اطلاعات تازه‌به‌دست‌آمده، ماسک‌ها «سدی بر سر راه قطرات بالقوه عفونی» هستند.

 بر اساس راهنمای جدید این سازمان افراد بالای 60 سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای در جاهایی «امکان فاصله‌گیری جسمی وجود ندارد به علت افزایش خطر عفونت و/یا پیامدهای منفی» باید ماسک پزشکی بزنند.

سازمان جهانی بهداشت همچنین می‌گوید همه افراد دیگر باید از ماسک سه لایه شامل لایه درونی از پارچه‌ کتانی جاذب، لایه میانی از پارچه پلی‌پروپیلن و لایه بیرونی پارچه مصنوعی مقاوم به مایع استفاده کنند. سازمان جهانی بهداشت می‌گوید این ماسک‌ها را می‌توان در خانه تهیه کرد، اما شرکت‌های کوچک ممکن است تولید آنها شروع کنند و به این ترتیب شغل هم ایجاد می‌شود.

سازمان جهانی  بهداشت می‌گوید افراد نه تنها در بس ها، قطارها و سایر وسائل نقلیه عمومی، بلکه در هر جای دیگری که فاصله‌گیری بهداشت جسمی مشکل است- در خوراکه فروشی‌ها، در محل کار یا در گردهمایی‌های اجتماعی، تجمع‌های گسترده‌ و در فضاهای بسته مانند مدارس، کلیساها، مسجدها و سایر مکان‌های عبادت، نیز باید ماسک بزنند.

این راهنمای جدید بر اساس نتایج پژوهشی است که به سفارش این سازمان درباره نوع ماسک‌هایی که افراد در جامعه می‌توانند استفاده کنند، انجام شده است. البته کارشناسان سازمان جهانی بهداشت می‌گویند هنوز معلوم نیست که این ماسک زدن باعث حفاظت خود فرد شود، اما ماسک زدن در صورتی که به درستی انجام شود، باعث حفاظت افراد دیگر می‌شود.

این سازمان تاکید می‌کند که ماسک زدن نباید باعث نادیده گرفتن فاصله‌گیری جسمی و بهداشت دست شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала