تصمیم آمریکا برای آزمایش پهپاد های "قاتل"

© Photo / YouTube/AFResearchLabXQ-58A Valkyrie UAV Test Flight
XQ-58A Valkyrie UAV Test Flight - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروی هوایی ایالات متحده تصمیم تصمیم گرفته است تا سال 2021 آزمایش جدیدترین پهپاد"قاتل" ساخت شرکت اسپیس ایکس را انجام دهد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  The Drive ، نیروی هوایی ایالات متحده قصد دارد در ماه جولای سال آینده - 2021 ، یک آزمایش جدید جنگ هوایی را با شرکت یک جنگنده سرنشین دار و یک هواپیمای بدون سرنشین کنترل شده توسط یک سیستم اطلاعاتی مصنوعی انجام دهد.

این مطلب را نظامی ارتش آمریکا؛ جک شاناهان ، رئیس مرکز مشترک هوش مصنوعی پنتاگون ، در طی یک ویدئو کنفرانس که در انستیتوت تحقیقات هوافضای میچل برگزار شد، ابراز داشت. وی جزئیات این آزمایش برنامه ریزی شده را فاش نکرد.

از بین بردن پهپاد توسط سلاح جدید لیزری امریکا + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
از بین بردن پهپاد توسط سلاح جدید لیزری امریکا + ویدیو

در ماه می امسال بنیانگذار شرکت اسپیس ایکس پهپاد  هدایت شونده از راه دور را قاتل جنگنده های نسل پنجم آمریکایی دانست. وی در توییتر خود نوشت: "رقیب F-35 Lightning II باید یک جنگنده بدون سرنشین (پهپاد) باشد که از راه دور توسط انسان کنترل می شود اما مانورهای آن بطور مستقلانه صورت می گیرد .  F-35 Lightning II هیچ فرصتی برای دفاع از خود در برابرچنین پهپادی نخواهد داشت."

سال گذشته ویل روپر مدیر اجرایی نیروی هوایی آمریکا در بخش خرید تسلیحاتی در این خصوص گفت:«سیستم هوش مصنوعی در قالب برنامه Skyborg ساخته شده است که پروژه «آواتار» اصل و اساس آن را تشکیل می دهد. پهپاد مجهز به چنین سیستمی تعامل بین جنگنده های آمریکاییF-22 Raptor و F-35 Lightning II را ممکن می سازد. روپر آن را با Babel Fish مقایسه کرد که یک موجود افسانه ای است.

 

جنگنده اف 35 ، ساخت شرکت لاکهید مارتین در سال 2015 با تأخیر چند ساله در زرادخانه ارتش ایالات متحده پذیرفته شد. انتظار می رود که این هواپیما تا اواسط قرن 21 جنگنده اصلی نیروی هوایی ایالات متحده باشد. ساخت این هواپیما 1.4 تریلیون دالر هزینه داشته و گران ترین هواپیمای نظامی تاریخ است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала