عبدالله عبدالله: حکومت افغانستان در مورد ارزش‌های حقوق بشری تعهد محکم و پایدار دارد

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaعبدالله عبدالله: حکومت افغانستان در مورد ارزش‌های حقوق بشری تعهد محکم و پایدار دارد
عبدالله عبدالله: حکومت افغانستان در مورد ارزش‌های حقوق بشری تعهد محکم و پایدار دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس شورای عالی مصالحه ملی گفته است که دولت افغانستان به ارزش‌های حقوق بشری پابند بوده و آن را معامله نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در دیدار با رهبری کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان گفته است که ارزش‌های حقوق بشری در گفت‌وگوهای صلح به عنوان یک اصل در نظر گرفته خواهد شد.

سفارت‌های غربی خواهان حضور معنادار زنان در روند صلح شدند - اسپوتنیک افغانستان
سفارت‌های غربی خواهان حضور معنادار زنان در روند صلح شدند

آقای نعیم نظری کمیشنر کمیسیون حقوق بشر در این دیدار با اعلام حمایت از تلاش‌های صلح، تصریح کرده‌اند که حقوق اقلیت‌ها، زنان و قربانیان جنگ در کشور نباید در جریان روند صلح نادیده گرفته شود.
کمیشنران کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، صلح را نیاز حیاتی مردم افغانستان دانستند، اما تأکید کردند که ارزش‌های حقوق بشری باید در گفت‌وگوهای صلح به عنوان خط سرخ مطرح شود و هردو طرف بر تعهدات جهانی حقوق بشر پا پند باشند.
این درحالیست که سفارت‌های استرالیا، دنمارک، آلمان، هالند، ناروی، سویدن و انگلستان در افغانستان با نشر اعلامیۀ‌ی خواهان حضور معنادار زنان در روند صلح افغانستان شده‌اند.
در بخشی دیگر از این اعلامیه آمده ‌است: «جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان باید زنان را در همه ابعاد روند صلح به‌شمول شورای رهبری، تیم‌های مذاکراتی، شوراهای مشورتی و تیم‌های فنی و مشورتی دخیل سازند. ما از از هر دو طرف می‌خواهیم تا تلاش‌های شان را برای گزینش تعداد بیشتری از زنان واجد شرایط در این ساختارهای صلح دوچند سازند.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала