Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مدافع سابق من‌سیتی: در آمریکا بخاطر رنگ پوستم احساس امنیت نمی‌کنم

© Sputnik / Алексей Даничев /  مراجعه به بانک تصاویر توپ فوتبال
توپ فوتبال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ندوم اونوها مدافع پیشین منچسترسیتی در تازه‌ترین اظهاراتش اعتراف کرد که در آمریکا احساس امنیت نمی‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، از زمان به قتل رسیدن جورج فلوید مرد آفریقایی-آمریکایی توسط یک پولیس که برای 8 دقیقه زانوی خود را روی گردن او گذاشته بود، تظاهرات گسترده در سراسر ایالات متحده برگزار شده است.

در همین حال ندوم اونوها مدافع سابق منچسترسیتی اعتراف می‌کند که هرگز احساس نمی‌کند 100٪ در آمریکا امنیت داشته باشد و به همین دلیل بیرون نمی‌رود. او حمایت کامل خود را از اعتراضات مداوم علیه وحشیگری پولیس در این کشور اعلام کرد.

او که هم اکنون در لیگ برتر فوتبال آمریکا برای تیم "رئال سالت لیک" بازی می‌کند می‌گوید که قوانین اسلحه در ایالات متحده نقش مهمی را ایفا می‌کند تا هرگز نتواند به عنوان یک فرد سیاه پوست به طور کامل آرامش داشته باشد.

اونوها به رادیو 5 بی‌بی‌سی گفت: "من همیشه نسبت به نحوه رفتار من و چگونگی مشاهده آن توسط افرادی که دارای قدرت هستند بسیار احتیاط می‌کنم."

وی گفت: "شخصاً دوست ندارم این را بگویم اما ترس و بی اعتمادی نسبت به پولیس دارم. من زندگی در این کشور را دوست داشته‌ام اما طرف دیگر آن وجود دارد."

او اضافه نمود: "در انگلستان من راحت‌تر هستم زیرا اگر اتفاقی بیفتد احتمالاً کشنده نخواهد بود اما در اینجا به دلیل حقوق آنها، این شایع‌تر است که اختلافات به قتل بکشد. من همیشه از این موضوع آگاه هستم که هر وقت به هر مکانی می‌رفتم."

این مدافع نیجریایی ادامه داد: "من راحت هستم اما وقتی از هر نوع وحشیگری صحبت می‌شود اگر از سوی پولیس باشد و اگر آنها به من اشتباه شوند می‌توانند زندگی من را بگیرند و من احساس می‌کنم که هر روز این فقط من نیستم بلکه همه افراد نیز چنین هست."

وی گفت: "من سعی می‌کنم بیش از حد منتقد پولیس نباشم، تعداد زیادی از افسران خوب در پولیس هستند اما گاهی اوقات احساس می‌کنم مردم پولیس را بلند می‌کنند و آنها را به عنوان انسان فوق العاده جلوه می‌دهند."

وی تصریح کرد: "من هرگز بیرون نمی‌روم و 100٪ احساس امنیت نمی‌کنم."

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا تهدید كرده كه اگر اعتراضات تحت كنترل نباشد ارتش را وارد شهرها خواهد نمود و در این پیوند اونوها گفت: "این چیزی است که به تأخیر افتاده است. موج بزرگی از انرژی به این منظور ایجاد شده در مورد جورج فلوید صحبت‌های زیادی شده این موضوعات مربوط به ده‌ها سال است. مردم سعی می‌کنند صدا بکشند، من سعی کرده‌ام چیزهایی را بگویم اما خیلی زود از بین می‌رود. کافی است؛ آنچه به من قدرت می‌بخشد این است که اکنون تنها مردم سیاه پوست اعتراض نمی‌کنند.

وی ادامه داد: "تغییر به وجود خواهد آمد اما در این میان بسیاری از موارد ظریف در اعتراض وجود دارد به عنوان مثال بسیاری از سیاه پوستان می‌ترسند آنچه را که برخی از سفید پوستان با پولیس می‌کنند، انجام دهند. دیدن این کار دیوانه کننده است اما بسیار ضروری است. من نمی‌خواهم به آنها بگویم که آنها نباید کاری انجام دهند زیرا این مدتهاست که صداها شنیده نمی‌شود بنابراین اجازه دهید اکنون آنها شنیده شوند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала