در کابل خروج بزرگ‌ سالان از خانه ممنوع می‌شود

© JAFARRAHIMII دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهوریتایید رژیم جدید کار در ادارات دولتی و سازمان های غیر دولتی با حضور سرور دانش
تایید رژیم جدید کار در ادارات دولتی و سازمان های غیر دولتی با حضور سرور دانش  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طرح مرحله‌ وار تنظیم کار و روش‌های پیش ‌گیری از ابتلا به کرونا در مرحله شیوع این ویروس در جلسه فوق‌العاده کمیته ملی مبارزه با کرونا تایید شد‌ه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، امروز چهارشنبه(14 جوزا)، به ریاست سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور و رییس کمیته ملی مبارزه با کرونا در قصر صدارت عظمی برگزار شد.

در طرح مرحله ‌وار تنظیم کار و روش‌های مبارزه با کرونا در مرحله شیوع این ویروس، تدابیر مبارزه با کرونا در «سه مرحله کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت» در نظر گرفته شده است.

در مرحله اول که برای سه ماه پیش‌بینی شده است، قرار است پوشیدن ماسک و رعایت دو متر فاصله بین افراد اجباری و از تجمعات بیش از ده نفر و خروج بزرگ‌سالان از خانه جلوگیری شود.

هم‌چنان ضدعفونی محیط کار، فراهم کردن وسایل بهداشتی برای کارکنان و رعایت دو شیفت کاری در این مرحله الزامی عنوان شده است.

به نقل از دفتر معاون دوم ریاست جمهوری، این طرح در جلسه فوق‌العاده کمیته مبارزه با کرونا در پرنسیپ تایید شده است و قرار است پس از اعمال یک سلسله اصلاحات برای تصمیم‌ گیری نهایی به جلسه کابینه ارایه شود.

در جلسه فوق‌العاده کمیته مبارزه با کرونا، طرح «ایجاد حرکت و بسیج ملی در برابر کووید – 19» نیز تایید شده است.

این طرح را که شورای طبی کابل آماده کرده است بر هم‌آهنگی بین شهروندان، بخش خصوصی و ادارات دولتی برای مبارزه با کرونا و پی‌آمدهای آن تاکید دارد.

در همین حال، سروردانش به وزارت صحت هدایت داده است تا ادعای حکیم الکوزی مبنی بر تهیه واکسین ضد کرونا را بررسی کند و در صورتی که با معیارهای لازم برابر نباشد، جلو توزیع آن را بگیرد.

اشرف غنی صلاحیت های معاون دومش را مشخص کرد - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی صلاحیت های معاون دومش را مشخص کرد

وزارت صحت عامه امروز اعلام کرد که دوای حکیم الکوزی برای کرونا از مواد مخدر تهیه شده و مثل دواهای مسکن عمل می‌کند و برای استفاده در تداوی بیماران کرونایی خطرناک است.

با وجودی که وزارت صحت عامه توزیع این دوا را ممنوع کرده است، اما مردم در چند روز گذشته گروه گروه به کلینیک بدون مجوز الکوزی به نام سبحان برای دریافت این دوا مراجعه می‌کردند.

شایان ذکر است که اولین واقعه مثبت ویروس کرونا در کشور در پنجم حوت پارسال در ولایت غربی هرات ثبت شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала