واکنش تند مارگاریتا سیمونیان در مورد حمله به روزنامه نگاران روسیه در آمریکا

© Sputnik واکنش تند مارگاریتا سیمونیان در مورد حمله به روزنامه نگاران روسیه در آمریکا
 واکنش تند مارگاریتا سیمونیان در مورد حمله به روزنامه نگاران روسیه در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سردبیر خبرگزاری «روسیه امروز» و شبکه تلویزیونی «آر تی»، درمورد حملات پولیس آمریکا بر روزنامه نگاران اسپوتنیک و ریانوستی: ما به این فکرهستیم که به دادگاه شکایت کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، مارگاریتا سیمونیان، سردبیر خبرگزاری «روسیه امروز» و شبکه تلویزیونی «آر تی»،  گفت که می توان به فکر شکایت از افسران پلیس آمریکایی بود که به خبرنگاران این آژانس در مینیاپولیس و واشنگتن حمله کردند ، گرچه معتقد است که دادگاه در ایالات متحده بعید است رفتار بهتری نسبت به پلیس داشته باشد.

سیمونیان افزود: "در طی سه روز گذشته، پلیس آمریکا دو بار به خبرنگاران آژانس ما، خبرنگار ریانووستی در مینیاپولیس و تهیه کننده اسپوتنیک در واشنگتن حمله کرده است. در هر دو مورد روزنامه نگاران ما کارتهای مطبوعاتی خود را نشان دادند و با صدای بلند فریاد زدند که آنها خبرنگار هستند. این که پلیس اینها را ندیده یا صدای آنها را نشنیده است امکان ندارد. اتفاقی مشابه نیز درباره همکاران رسانه های آمریکایی رخ افتاده است. مطمئناً در یک دولت درست، ما شکایت می کردیم. اما در آمریکای مدرن هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم که دادگاه آنها بهتر از پلیس رفتار خواهد کرد."اگرچه ما در مورد آن خواهیم فكر كرد ، "سیمونیان به ریانوستی گفت. چنین اتفاقاتی در این روزها با همکاران رسانه های آمریکایی نیر رخ داده است. در یک دولت پابند به قانون البته که ما به دادگاه مراجعه می کردیم، اما در آمریکای مدرن  باوربر این است که دادگاه بهتر از پلیس رفتار نخواهد کرد.

 

واکنش سازمان ملل متحد به حمله پولیس امریکا بر خبرنگار روسی - اسپوتنیک افغانستان
واکنش سازمان ملل متحد به حمله پولیس امریکا بر خبرنگار روسی

وزارت خارجه روسیه پیش از این برخورد پلیس با تورگیف را خشن توصیف کرد. در همین حال فرماندار ایالت به دلیل رفتار خشن به  خبرنگاران، از انها عذرخواهی كرد. سفارت روسیه نیز به نوبه خود یادداشتی را به وزارت امور خارجه به همین ارتباط ارسال کرد.

پیش از این نیکول روسیل، خبرنگار اسپوتنیک گفته بود که هنگام پوشش دادن اعتراضات در امریکا مورد چندین شلیک پولیس قرار گرفته است.

وی گفت: "من در نزدیکی کاخ سفید کارم را هنگامی شروع کردم که پولیس این شهر دست به تیراندازی زدند. من نزدیک شدم تا از صحنه فلمبرداری کنم اما آنها بی‌توجه به کارت خبرنگاری، بسوی ما چند گلوله‌ پلاستیکی شلیک کردند و سپس از گاز اشک آور استفاده کردند.

به گفته این خبرنگار نیروهای پولیس درحالیکه میدانستند او خبرنگار است شلیک کردند و پای وی را مجروح کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала